Nu är jag förbryllad igen.
Den nya modellen av
E69-05 ex LAG 5 (Fleischmann 430071) verkar ha en extra stor kondensator.
Funktionen och uppbyggnaden hos detta yngsta och lite större (100mm istället för 80mm) LAG lok syns i denna
video.
{Loket öppnas efter {2:50}, kondensatorns storlek på 3.300 mikrofarad [μF] kan utläsas efter {3:45} och loket körs över en cirka 10 cm lång plastfolietäckt rälssträcka efter {4:03}.}
Med hjälp av konverteringssidan som jag nämner ovan finner jag raskt ut att
1 farad = 1000000 mikrofarad.
Men
ESUs olika powerpack har följande spec:
54671 PowerPack Mini, Energiespeicher für LokPilot V4.0 & LokSound V4.0 Familie,
1F/2.7V
54672 PowerPack Maxi, Energiespeicher für LokSound L V4.0, LokSound V4.0,
2x 5F/2.7V
Medan
Zimos "Energiespeicher" rör sig i intervallet 470µF/35 V till 680µF/35V alternativt 10000 µF/16 V till 22000 µF/16 V.
Detta är skillnader i farad <> volt kombinationer som jag inte får någon praktisk information ur.
Det anges ingenting om vad det innebär i möjlig körsträcka.
Hur som helst så är E69ans konding bara 1/3 farad stor. [Rättelse: Felräknat på några tiopotenser. Igen.

] Ändå ska den klara 1 dm medan andra lok bara klarar några millimetrars strömavbrott.
Jag undrar vad som är en vanlig kapacitetsstorlek i fabriksloken respektive när självbyggare sätter in kondingar i sina lok.
Och om det finns något sätt att utifrån ett önskemål på säg 1 dm frihet vid låg hastighet avgöra vilken konding man ska installera.
/Curt