Ficka för fraktsedel

Allmäna diskussioner och information
UrbanJohansson

Re: Ficka för fraktsedel

Inlägg av UrbanJohansson »

ErikKuiper skrev:Det stämmer att det är fickan till fraktsedeln jag behöver. Skulle vara kanon om du kan ta med några till Värnamo. 5 st vore bra, har du 10 så har jag dessutom lite i reserv. Laminering vill jag ha gjort innan jag kommer och lamineringsplast vet jag att jag kan köpa i Linköping. Vet någon om Clas Ohlsons Exibel Laminat är OK?

/Erik
Hej!

Classes A6-laminatfickor är helt OK.
Själv har jag gjort c:a 200 vagnskort med dessa och ännu har jag inte fått något problem.

Sen skiljer det sig lite i mått, men några mm hit eller dit gör ingen skillnad. Tänk på att du bör ha en "laminat-kant" utanför själva vagnskortet.

För själva fraktsedelshållaren bör du klippa den snett i ovankant - då blir det lättare att sticka ner fraktsedeln likaså blir det enklare att ta ur den.
Själv har jag valt en "visitkortsficka" med "tumgrepp" (läs: hål) i underkant, då kan mna skjuta upp fraktsedeln när man ska ta ur den.
Urban "Södra Station" Johansson
Användarvisningsbild
LLJ

Inlägg av LLJ »

Fickorna från Lexis har tumgrepp.

/Lars
Användarvisningsbild
Eke

Inlägg av Eke »

Jo det stämmer att det inte är så noga på millimetern, men A6 (som mina kort) är 105 mm i höjd och Classes fickor är bara 106 mm höga så det är nog på halvmillimetern uppe och nere att det inte blir något laminat utanför vagnskortskanten!
Men är korten mindre så funkar det!

Angående tumgreppet så är det ändå lite fnuligt att få ner fraktsedlarna, så att skära av snett i ovankanten är inte dumt, och skär man bara av framsidan på fickan så blir det absolut bäst eftersom det inte blir någon kant som fraktsedeln fastnar på då!

Mvh. Peter
Användarvisningsbild
daniel

Inlägg av daniel »

Men funkar det inte att ta en sax och klippa vagnskorten något mindre?

Mvh Daniel
Användarvisningsbild
LLJ

Inlägg av LLJ »

Jo, under förutsättning att ingen information försvinner.
Brukar vara ganska mycket information på FREMO:s vagnskort.

/Lars
Användarvisningsbild
jhjelm

Inlägg av jhjelm »

Artikelnummer på mina fickor.

Lamineringsfickor: Clas ohlson, Exibel A6 106x156 25 st art.nr 30-4033
Visitkortsfickor: 3L Business Card Pockets self-adhesive 60x95 10 st art.nr 10106

Vart visitkortsfickorna är köpta vet inte jag men Kasoe vet. :)

Med vänlig hälsning, Jonas
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"