Ficka för fraktsedel
-
Ficka för fraktsedel
Var köper man lämpliga fickor till fraktsedlar för FREMO vagnskort?
/Erik
/Erik
Re: Ficka för fraktsedel
Jag köpte mina från Lexis universitetsbokhandel AB
De har även lamineringsfickor A6 artnr BN118300.
/Lars
De har även lamineringsfickor A6 artnr BN118300.
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Att tänka på vad gäller lamineringsfickor är att en del som är märkta A6 egentiligen inte håller måtten riktigt utan snarare är fotoformat!
Tror t.ex. classes är det!
Dom som Lasse länkar till är bra, köpte där också!
Mvh. Peter
Tror t.ex. classes är det!
Dom som Lasse länkar till är bra, köpte där också!
Mvh. Peter
Vad är det för fickor som man sätter på FREMO-FRED kontrollerna?
Undrar Thomas
Gävle
Undrar Thomas
Gävle
-
Tack. Då vet jag för typ av ficka det är.
/Erik
/Erik
Dessa är avsedda för pärmetiketter, men brukar vara svåra att få tag på i mindre förpackningar. Med anledning av detta har jag tämligen gott om dem, så den som behöver kan få av mig.Fredman skrev:Vad är det för fickor som man sätter på FREMO-FRED kontrollerna?
//Johnny
-
Lars eller Peter. Har ni några fickor över att sälja till mig? Det känns lite överdrivet att köpa ett hundrapack när jag bara har behov av några stycken.
/Erik
/Erik
Jadå! Kan ta med några till Värnamo, hur många behöver du?ErikKuiper skrev:Lars eller Peter. Har ni några fickor över att sälja till mig? Det känns lite överdrivet att köpa ett hundrapack när jag bara har behov av några stycken.
/Erik
Det är alltså fickan för fraktsedeln du behöver, inte lamineringsfickan för vagnskortet?
Mvh. Peter
-
Det stämmer att det är fickan till fraktsedeln jag behöver. Skulle vara kanon om du kan ta med några till Värnamo. 5 st vore bra, har du 10 så har jag dessutom lite i reserv. Laminering vill jag ha gjort innan jag kommer och lamineringsplast vet jag att jag kan köpa i Linköping. Vet någon om Clas Ohlsons Exibel Laminat är OK?
/Erik
/Erik
Laminatet i sig är säkert inget fel på hos Clas Ohlson, däremot kan det som jag skrev tidigare vara lite si och så med måtten kanske!
A6 är 105 x 148 och dom fickor jag köpt passar det, Classes däremot är nog trots att dom skriver A6 avsedda för fotoformat 100 x 150 eftersom fickorna håller 106 x 156
Men å andra sidan så håller inte vagnskortet man får ut från den sidan på nätet inte heller måttet riktigt så där kanske dom passar!
Så kolla måtten på dina vagnskort innan du köper så dom stämmer med fickorna!
Själv har jag gjort en egen vagnskortmall i OpenOffice som håller A6 exakt!
Mvh. Peter
A6 är 105 x 148 och dom fickor jag köpt passar det, Classes däremot är nog trots att dom skriver A6 avsedda för fotoformat 100 x 150 eftersom fickorna håller 106 x 156
Men å andra sidan så håller inte vagnskortet man får ut från den sidan på nätet inte heller måttet riktigt så där kanske dom passar!
Så kolla måtten på dina vagnskort innan du köper så dom stämmer med fickorna!
Själv har jag gjort en egen vagnskortmall i OpenOffice som håller A6 exakt!
Mvh. Peter