StefanFjällemark skrev:StaffanWiman skrev:Jag har en övergångsstation under byggnad.
Låter intressant. Har du en skiss? Kan spåren ställas om mellan 2R och 3R?
Jag har också en femspårig "övergångsstation" på gång sedan länge. Den kan byggas upp i fyra olika längder efter behov - 320 cm, 400 cm, 480 cm eller 560 cm.
Stationen har varit uppe på forumet ett par gånger tidigare, senast i denna tråd där den nämns i inlägg #23 och framåt. I det inlägget finns också en länk till en tidigare tråd. I den tråden finns även de omkopplingsbara 2R/3R sektionerna markerade. All omkoppling sker i dagsläget med vippströmbrytare.
http://www.modulsyd.se/forum_new/viewto ... ryd#p20933
Stationen finns även kvar i MMM's modulbibliotek. 2R delen är/har varit körbar en längre tid men 3R-delen har aldrig blivit färdigställd.
Tyvärr har det inte hänt speciellt mycket efter det senaste inlägget. Det blev av olika anledningar en jobbig tid de kommande månaderna efter att min fru hade rest iväg så det hände i princip ingenting med modulbygget, men det känns nu läget att ta mig i kragen och komma igång igen.
Jag skall försöka få hjälp med att transportera de fyra delarna till vår gemensamma lokal i Huddinge och där bygga färdig 3R-delen i samråd med / med hjälp av 3R-kompisarna i gänget.
I inlägg #20 i den äldre tråden finns en bild på hur hela stationen var tänkt. Det finns anslutning till 2R dubbelspår (code 75) och 2R/3R dubbelspår (code 100 med PUKO punktkontakter) i båda gavlarna. Tanken är att försöka lägga om de diagonala förbindelsespåren så att det går att nå samtliga spår i ett svep utan att behöva backa om jag nu lyckas få till det inom samma modul.
Det är ju fem månader kvar till Dream Track så det skall ju inte kunna finnas mycket till hinder för att fixa det med en (eller flera) spark(ar) i baken.
Nu är det verkligen dags att träffa er i Modul syd!
Bästa hälsningar
Lars-Erik
Edit:
PS. I Huddingegänget kan vi prova/testa stationen mot ett flertal moduler, både 3R och 2R. DS.