men men finns det någon bättre i form av stabilare för moduler 48x120 cm, Ivar-ben använder jag i detta skede men med viss osäkerhet, ursäkta..., 30 cm bredd vilket är i minsta laget så kom gärna med förslag, Värnamos infästningar verkar hyfsade...
Mitt förslag: 30 cm funkar bra. Sätt något på tvären som passar insidan på modulen och håller den på plats i sidled och något på längden för att få ihop benparen. Det ihop med ett krysstag blir riktigt stadigt.RuneLjungströmmer skrev: ↑2022-06-19, 19:09 eller sagt infästning av ben, som nybliven modulant funderar jag på den optimala lösningen om det nu finnes någon sådan![]()
men men finns det någon bättre i form av stabilare för moduler 48x120 cm, Ivar-ben använder jag i detta skede men med viss osäkerhet, ursäkta..., 30 cm bredd vilket är i minsta laget så kom gärna med förslag, Värnamos infästningar verkar hyfsade...
Jag har framgångsrikt använt krysstag för att styva upp moduler med 25x25-ben. Med klämfästen kan stagen snabbt monteras på valfria ben utan att använda fasta fästpunkter. Se bifogade bilder.LarsRobert skrev: ↑2022-06-20, 16:38 Jag gillar ivar-benen. De behövs i sammanhanget. Något måste ju staga upp modulbanan och kompensera för alla svajande moduler som står på 25x25 ben...
Ja, de är 3D-printade i PETG-plast, som är hyfsat stark.