Hej
@ all,
http://ujung.blogspot.se/2008/06/neues- ... ojekt.html
på denna sida i börjen finns en ombyggnad av 3r V36 med beluchtungsplatine med både weiss und rot ljus kan ngn beskriva hur jag bygger en 2 såna???
Loket finns, decodern finns, koppel är inte klart var hitta sen är det resten kvar...
// Roland S
Led belysning på kort
Re: Led belysning på kort
Kortet verkar vara beställt någonstans ifrån.
Det går inte att försöka få tag på likadant kort?
/Lars
Det går inte att försöka få tag på likadant kort?
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Har kört fast verkar som "leverantörens" maskin för kort tillverkning har gått sönder...
Går detta att få till ändå...????
i så fall vad kan vara lämpliga prylar...vad jag förstår är det både rött och vita(gula) ljus i båda ändar
// Roland S
Går detta att få till ändå...????
i så fall vad kan vara lämpliga prylar...vad jag förstår är det både rött och vita(gula) ljus i båda ändar
// Roland S
Kanske går att löda fast ytmonterade lysdioder och motstånd på ett experimentkort?
Om man tar väldigt små lysdioder och tar en röd och en vit och sätter väldigt tätt så båda lyser i samma ljusöppning så blir det säkert bra!
Mvh. Peter
Om man tar väldigt små lysdioder och tar en röd och en vit och sätter väldigt tätt så båda lyser i samma ljusöppning så blir det säkert bra!
Mvh. Peter
Jag tycker det verkar svårt att löda fast sladdar på ytmonterade lysdioder men det finns att köpa med färdiga sladdar. Bara att limma fast i kåpan kanske. 
Med vänlig hälsning, Jonas

Med vänlig hälsning, Jonas
Intressant länk Jonas.
/Lars
/Lars
FREMO
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam