Banplan H0
-
Banplan H0
Då är H0-banan spikad. Om inget oväntat inträffar så är det banan nedan som vi kommer att köra på. Scenen är uppåt, baren/americaN till höger och dörrar/fönster neråt. De blå linjerna visar var lokförarna går då vi inte har publik, och de gröna var de går med publik.
De enda skillnaderna jämfört med den preliminära banplanen är att vändskivan vid MJB Bangården är utbytt och att Magnus Raka 5 nu är kopplad mot Krutträsk i stället för MJB Bangården.
För publikkörningen är tanken att montera ner kurvan till Sågsten och kurvorna in mot Mörkne och Loudden. Detta för att slippa ducka hela tiden då man kör tåg. Tåg i de inre regionerna sys ju inte så bra för publiken så jag tycker det är OK att inte kunna köra på dessa delar av banan under publikdelen.
/Banplaneraren
Banplan som pdf Lista med alla moduler i både banording och ägarordning
De enda skillnaderna jämfört med den preliminära banplanen är att vändskivan vid MJB Bangården är utbytt och att Magnus Raka 5 nu är kopplad mot Krutträsk i stället för MJB Bangården.
För publikkörningen är tanken att montera ner kurvan till Sågsten och kurvorna in mot Mörkne och Loudden. Detta för att slippa ducka hela tiden då man kör tåg. Tåg i de inre regionerna sys ju inte så bra för publiken så jag tycker det är OK att inte kunna köra på dessa delar av banan under publikdelen.
/Banplaneraren
Banplan som pdf Lista med alla moduler i både banording och ägarordning
Senast redigerad av 3 ErikKuiper, redigerad totalt 2016 gång.
Re: Banplan H0
Ser intressant ut. Förhållandet station/linje känns dock lite fel, men svårt att ändra på då det är anmälda moduler som styr.
/Lars
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Oj vilken härlig och maxad bana!
Jag tror den blir riktigt bra och genomtänkt.

Mvh
Mathias
Jag tror den blir riktigt bra och genomtänkt.

Mvh
Mathias
- IngvarÖsterberg
Trevlig bana.
Verkar bli härligt långa körtider i år också.
En lite undring bara, Hur kommer besökarna på lördagen att komma in (och komma förbi) vid Oredal?
Eller finns det ytor i lokalen som vi inte ser?
Tycker Ingvar.
PS! Jag kanske skulle ha ställt denna frågan istället : Hur ligger banan i lokalen?? DS.

Verkar bli härligt långa körtider i år också.

En lite undring bara, Hur kommer besökarna på lördagen att komma in (och komma förbi) vid Oredal?
Tycker Ingvar.

PS! Jag kanske skulle ha ställt denna frågan istället : Hur ligger banan i lokalen?? DS.
-
Den svarta ramen är bara en dekorativ ram runt pappret. Den turkosa linjen bör banan hålla sig inom. Mellan den turkosa linjen och lokalens vägg är det omkring 2 meter.IngvarÖsterberg skrev:En lite undring bara, Hur kommer besökarna på lördagen att komma in (och komma förbi) vid Oredal?
/Erik
-
Jag håller med, men det är många stationer anmälda och inte linje i motsvarande mängd anmält. Jag hade gärna haft minst 10 meter linje mellan varje station. Och sedan 10 000 kr-frågan, vilka anmälda stationer skulle vi tacka nej till?LLJ skrev:Förhållandet station/linje känns dock lite fel
/Erik
Jag ska cykla hela veckan på Mallis i år, men till nästa år får vi hoppas DT inte krockar så då kan jag nog komma med 7-8 meter linje dubbelspår - minstErikKuiper skrev:Jag håller med, men det är många stationer anmälda och inte linje i motsvarande mängd anmält. Jag hade gärna haft minst 10 meter linje mellan varje station. Och sedan 10 000 kr-frågan, vilka anmälda stationer skulle vi tacka nej till?LLJ skrev:Förhållandet station/linje känns dock lite fel
/Erik

10 meter mellan varje !ErikKuiper skrev:...Jag hade gärna haft minst 10 meter linje mellan varje...LLJ skrev:Förhållandet station/linje känns dock lite fel

Hur många meter linje till går det egentligen att få in?
Kurvor eller rakor, dubbelspår eller enkelspår ?
/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
- CurtanSvensson
Vilken härlig bana ska bli riktigt kul - ser framemot att träffa er alla mjrallare.
En fråga ser inte min ena modul "Krutforsen" - men den är väl någonstans

En fråga ser inte min ena modul "Krutforsen" - men den är väl någonstans

Curten
- CurtanSvensson