Har gjort två listor för Xpressnethandtag som ligger i "filer - listor körhandtag Modulsyd"
http://www.modulsyd.se/module/module_me ... der_id=115
Den ena "Xpressnet 1 RÖD" är till för Rocohandtag i första hand och man kan då normalt använda det automatiska adressvalet och slippa adresshanteringen.
Den andra "Xpressnet 2 BLÅ" är till för Lenzhandtag i första hand och eftersom vi har två pressnetbussar nu så blir inte antalet handtag så stort att vi behöver hantera annat än "utsocknes sällanbesökare", vi andra som brukar komma på träffarna kan förhoppningsvis ha personliga handtagsadresser då vi har betydligt fler att utnyttja nu.
Detta gäller då vi kör med Z21 och "Ekebussen"
Anledningen att jag har skrivit ut adresser även i listan för Xpressnet 1 RÖD är att det skulle kunna hända att adresserna i Xpressnet 2 BLÅ inte räcker till om t.ex väldigt många MMM:are besöker oss och att vi då är tvungna att blanda Roco och Lenz på den ena bussen.
Ska dock undersöka om det går att köra automatiskt i det undre adressområdet och fylla på med fasta adresser uppifrån, har nämligen för mig att Rocohandtagen väljer första lägsta lediga adress, men är inte helt säker på detta ännnu!
Men jag tror nog att för det allra mesta kommer adresserna i den blå Xpressnet 2 listan att räcka och vi kan köra tåg i stället för att administrera adresser!

Det är mest Modulsydmedlemmar i listan men även några MMM:are som jag hittat i gamla listor från DT och som brukar besöka oss här nere i syd har kommit med!
Om någon vill komplettera med något så kan ni PM:a mig om detta så ändrar jag / lägger till det önskade.
Känns detta ok? Det kommer ju att spara lite arbete inför träffarna om vi kan ha egna adresser och slipper hanteringen inför körningen!
Det krävs ju dock att handtagsägaren själv ställer in sin adress eller ber om hjälp för det och om man hemma eller på någon annan träff ändrar den så får man se till att den ändras tillbaka till den som står i listan innan våra körningar!
Mvh. Eke