Förslag till lämplig booster till en RailSyncCurrentLimmitingDevice (RSCLD) med 4 utgångar vid användande för LocoNet drift?
Behöver ge minst 2A mao.
/Lars
Lämplig booster till RSCLD?
Lämplig booster till RSCLD?
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Re: Lämplig booster till RSCLD?
Jag har tidigare använt en Lenz LV101 till RSCLD när vi hade Multimis som central.
Numera tar jag spårutgången på Z21 direkt till RSCLD för att få en bra boosterbuss.
Jag har dock inte dom dioder monterade på RSCLD som gör att den funkar som strömförsörjning av körhandtagen via railsync, men troligtvis funkar även det!
Mvh. Eke
Numera tar jag spårutgången på Z21 direkt till RSCLD för att få en bra boosterbuss.
Jag har dock inte dom dioder monterade på RSCLD som gör att den funkar som strömförsörjning av körhandtagen via railsync, men troligtvis funkar även det!
Mvh. Eke
Vid enbart LocoNet så menar jag så som RSCLD används av FREMO, där en eller flera kan finnas inkopplade i anläggningen för att strömförsörja handtagen.
Lenz LV101 är ett förslag.
Fler?
/Lars
Lenz LV101 är ett förslag.
Fler?
/Lars
FREMO
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Jag använder den booster som från TamValley som diskuterats i en annan tråd.
http://modulsyd.se/forum/viewtopic.php? ... ter#p11566
Den löser ju inte ut vid kortis, men i detta sammanhang spelar det mindre roll eftersom RSCLD begränsar strömmen.
Det som inte fungerar är boostrar som har ena polen på rälsmatningen jordad, dvs Märklin, Uhlenbrock m fl.
//Johnny
http://modulsyd.se/forum/viewtopic.php? ... ter#p11566
Den löser ju inte ut vid kortis, men i detta sammanhang spelar det mindre roll eftersom RSCLD begränsar strömmen.
Det som inte fungerar är boostrar som har ena polen på rälsmatningen jordad, dvs Märklin, Uhlenbrock m fl.
//Johnny