KIL TRÄFFEN
KIL TRÄFFEN
Hej
Här är några snabbt tagna bilder från helgens träff Kil.Det kommer nog bättre bilder så småningom.
Magnus
Här är några snabbt tagna bilder från helgens träff Kil.Det kommer nog bättre bilder så småningom.
Magnus
- Bilagor
-
- 0101010002-800.jpg (63.4 KiB) Visad 4174 gånger
-
- 0101010005-800.jpg (70 KiB) Visad 4174 gånger
-
- 0101010006-800.jpg (55.21 KiB) Visad 4174 gånger
-
- 0101010009-800.jpg (58.97 KiB) Visad 4174 gånger
-
- 0101010011-800.jpg (61.04 KiB) Visad 4174 gånger
Re: KIL TRÄFFEN
Trevliga bilder.
Fick ni inte plats med Bangården?
Ser ut som om jag har fått tillfällig bebyggelse på en av mina kurvor
MVH Jonas
Fick ni inte plats med Bangården?
Ser ut som om jag har fått tillfällig bebyggelse på en av mina kurvor

MVH Jonas
Tillfällig ??? De är en gruva där nu!
Vist är MJB med och den skötte sig bra denna gång. Den är längst bort vid handbollsmålet på första bilden.
Magnus
Vist är MJB med och den skötte sig bra denna gång. Den är längst bort vid handbollsmålet på första bilden.
Magnus
Fina bilder, tog i stort sett inga själv för jag var så upptagen med att ha trevligt! 
Mvh. Eke

Mvh. Eke
Om Du tog nån bild överhuvudtaget, så lägg gärna upp den. Många kanske vill se dom också?Eke skrev:Fina bilder, tog i stort sett inga själv för jag var så upptagen med att ha trevligt!
Mvh. Eke
//Thomas
Thomas Sunesson
- DanCarlsson
Re: KIL TRÄFFEN, lite fler bilder!
Inleder mitt deltagande på detta forum med lite bilder från den trevliga modulträffen i Kil 2-4/5-2014.
Först ut en bild på morgontåget från Lövhyttan som möter persontåget mot Sågsten och bortom! Om man är liten, och bara får gå i 15km/h kan det vara skönt att åka vagn mellan trafikplatserna!
JW50V får skjuts efter T43 220, här på Aurels fina modul på väg mot Fridfulla! Peter skötte elen på ett mycket imponerande sätt! "Alla" sorters körhandtag o mobiler kunde användas i det nya "multihandtagsbussen" med en Z21 som chef! Spårplanen som Rickard planerade så bra kommer här! Omplanering in i det sista p.g.a. felaktiga måttuppgifter från hallägaren. Det fattades
fyra meter på bredden, och sex på längden när jag kontrollmätte direkt vid insläpp. Men Rickard planerade snabbt om banan, och vi kunde bygga vidare!
Avslutar med ännu en bild från Malmå med Åsgruvans lave i bakgrunden.
Tack till alla som gjorde träffen möjlig och så trevlig!
Först ut en bild på morgontåget från Lövhyttan som möter persontåget mot Sågsten och bortom! Om man är liten, och bara får gå i 15km/h kan det vara skönt att åka vagn mellan trafikplatserna!

JW50V får skjuts efter T43 220, här på Aurels fina modul på väg mot Fridfulla! Peter skötte elen på ett mycket imponerande sätt! "Alla" sorters körhandtag o mobiler kunde användas i det nya "multihandtagsbussen" med en Z21 som chef! Spårplanen som Rickard planerade så bra kommer här! Omplanering in i det sista p.g.a. felaktiga måttuppgifter från hallägaren. Det fattades

Dan.
Fina bilder.
Ett tips är att när man skall hyra en ny lokal att man alltid mäter upp den själv. Då kan man även få med ev hinder som inte finns med på ritningen från uthyraren.
/Lars
Ett tips är att när man skall hyra en ny lokal att man alltid mäter upp den själv. Då kan man även få med ev hinder som inte finns med på ritningen från uthyraren.
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
- DanCarlsson
Nu var vi ju i denna lokalen i fjol, men då var inte banan så stor... Och inte mätte vi golvet då heller! Fast det borde vi ju ha gjort! 
Fast det löste sig, även om den slutgiltiga spårplanen inte blev klar förrän ett par timmar efter byggstart.
Dan.

Fast det löste sig, även om den slutgiltiga spårplanen inte blev klar förrän ett par timmar efter byggstart.

Dan.
Dan.
Tog inte så många bilder....trodde jag! Det blev trots allt några även om inte alla är på banan! 

- Bilagor
-
- Översikt
- IMG_0271.JPG (320.6 KiB) Visad 3936 gånger
-
- En sådan här har min jobbarkompis i precis den lackeringen!!!
Lustigt att hitta den på banan! - IMG_0270.JPG (181.6 KiB) Visad 3936 gånger
-
- Frukostbestyr!!!
Häftigt boende i 30-talsvagnar! - IMG_0276.JPG (205.01 KiB) Visad 3936 gånger
-
- Här inmundigades frukosten, och på kvällarna slank nog någon pilsner ner!
- IMG_0275.JPG (209.42 KiB) Visad 3936 gånger
-
- Lite detaljer i vagnarna vi bodde i!
Rejäla värmereglage!!! - IMG_0269.JPG (287.58 KiB) Visad 3936 gånger
-
- Snygg nödstopp!
- IMG_0268.JPG (168.54 KiB) Visad 3936 gånger