Forumet är uppgraderat
Re: Forumet är uppgraderat
Efter rensning enligt ovan ser det normalt ut i Chrome.
/Lars
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Jag lyckades inte få bort problemen med Safari tyvärr.
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan
Har du rensat cachen?
Kan du visa en skärmbild på hur det ser ut? Vilken version av Safari använder du?
Med vänlig hälsning
Daniel
Kan du visa en skärmbild på hur det ser ut? Vilken version av Safari använder du?
Med vänlig hälsning
Daniel
Är det någon som vet hur man rensar cachen i webbläsaren på en iPhone?
Med vänlig hälsning
Daniel
Med vänlig hälsning
Daniel
Kan man inte få forumet att tvinga webläsaren att läsa om filerna och inte använda dem i cachen? För det är ju lite jobbigt att varje användare skall behöva rensa sin cache.
/Lars
/Lars
FREMO
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Jag trodde jag rensade cachen, får kolla igen.
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan
Normalt brukar det fungera automatiskt och jag är förvånad att det inte gör det den här gången. Och det verkar också vara skillnad på webbläsarna. I Internet Explorer räckte det med att bara ladda om sidan medan i Chrome verkar det som att man måste tömma cachen. Men det är förmodligen en engångsgrej så när alla väl har fått det att fungera så bör det fortsätta att fungera.
Med vänlig hälsning
Daniel
- Bengt Samuelsson
- Kontakt:
Vad är problemet? Allt ser helt normalt ut här i min Chrome
Medlem #20 har också en hemsida med lite av varje.
Kan det vara så att Chrome normalt är inställd på att rensa cachade filer efter en dag, och det därför fungerar för Bengt?
För mina checkboxar och tidsinställning var inställd just så på den sida med inställningar som hänvisas till av Daniel.
/Lars
För mina checkboxar och tidsinställning var inställd just så på den sida med inställningar som hänvisas till av Daniel.
/Lars
FREMO
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Det är mycket möjligt att det är så.
En webbsida består av två filer, dels filen med själva texten och dels en fil med information om hur sidan ska visas på en bildskärm eller en mobiltelefon. Filen som innehåller själva texten uppdateras hela tiden, annars skulle man inte se nya inlägg på forumet. Men den andra filen som beskriver hur sidan ska visas uppdateras mer sällan och det är den filen som verkar ställa till med problem.
Om någon fortfarande har problem med forumet får ni gärna höra av er.
Med vänlig hälsning
Daniel
En webbsida består av två filer, dels filen med själva texten och dels en fil med information om hur sidan ska visas på en bildskärm eller en mobiltelefon. Filen som innehåller själva texten uppdateras hela tiden, annars skulle man inte se nya inlägg på forumet. Men den andra filen som beskriver hur sidan ska visas uppdateras mer sällan och det är den filen som verkar ställa till med problem.
Om någon fortfarande har problem med forumet får ni gärna höra av er.
Med vänlig hälsning
Daniel