Forumet är uppgraderat
Forumet är uppgraderat
Jag har nu uppgraderat forumet till senaste versionen. Det är en ganska stor uppgradering men allt verkar fungera. Är det något som strular får ni höra av er.
Med vänlig hälsning
Daniel
Med vänlig hälsning
Daniel
Re: Forumet är uppgraderat
Det såg konstigt ut när jag först loggade in men nu verkar det fungera. Jag har skickat ett meddelande till admin som kan ignoreras.
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan
Ser fortfarande konstigt ut i Chrome.
Med IE 11 och Firefox verkar det funka nu.
Med IE 11 och Firefox verkar det funka nu.
Ja, ser konstigt ut i Chrome.
/Lars
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Precis allt som går att plocka fram som s.k popup meny är framme i Chrome.
- Mikael
- Mikael
-
Det funkar inte alls i min telefon. Bara massa figurer och menyer.
-
Nu funkar det perfekt. Ber om ursäkt för det förra inlägget.
Det funkar fortfarande inte på Safari upptäckte jag just.
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan
Inte heller med Chrome
Jag testade Chrome både i Windows 7 och på min Samsung mobil och båda funkar bra.
Direkt efter att forumet var installerat hade jag också problem med massa ikoner över sidan.
https://www.phpbb.com/customise/db/styl ... pic/174126
Lösningen är att ladda om sidan och om det behövs tömma cachen i webbläsaren.
Internet Explorer: Klicka på ikonen "kugghjulet" längst uppe till höger i webbläsarfönstret, välj "Internetalternativ", fliken "Allmänt" och klicka på knappen "Ta bort" under webbhistorik. Kryssa för enbart "Temporära Internetfiler och webbplatsfiler" och klicka på "Ta bort".
Chrome i Windows: Klicka på ikonen med tre prickar till höger om adressfältet. Välj "Fler verktyg" i menyn som kommer upp. Välj "Ta bort webbinformation...". Kryssa för enbart "Cachade bilder och filer" och klicka sedan på "Rensa webbinformation".
Med vänlig hälsning
Daniel
Direkt efter att forumet var installerat hade jag också problem med massa ikoner över sidan.
https://www.phpbb.com/customise/db/styl ... pic/174126
Lösningen är att ladda om sidan och om det behövs tömma cachen i webbläsaren.
Internet Explorer: Klicka på ikonen "kugghjulet" längst uppe till höger i webbläsarfönstret, välj "Internetalternativ", fliken "Allmänt" och klicka på knappen "Ta bort" under webbhistorik. Kryssa för enbart "Temporära Internetfiler och webbplatsfiler" och klicka på "Ta bort".
Chrome i Windows: Klicka på ikonen med tre prickar till höger om adressfältet. Välj "Fler verktyg" i menyn som kommer upp. Välj "Ta bort webbinformation...". Kryssa för enbart "Cachade bilder och filer" och klicka sedan på "Rensa webbinformation".
Med vänlig hälsning
Daniel