typisk "luring-information" ;-( hälften rätt och resten konstiga syftningar som skulle kunna uppfattas som funktioner som finns
@daniel den filen är hos mig bara en tabell med jmf. MEN POM skriv och ev. POM railcom läs tror jag på men inte det andra
@ubjs
i obs ! (står stor-Z i filnamn för lill-z filen (sånt gör mig misstänksam ;-( )) "Z21_Main-Track.pdf" visar dom en omkopplare där det står "Prog-Track" och som du säger " läsa / skriva i Direct Mode"
MEN
eftersom lill-z inte innehåller extra programmerings slutsteg/utgång (står tydligt på annat ställe) och när man ska ha omkopplare på utsidan så ifrågasätter jag om lill-z verkligen innehåller den extra hårdvaran som krävs för avkänning av värden/OK från dekodern.
(osäker på om railcom hårdvara kan användas även för prog-feedback, och även om det gick så OM det inte ställs om internt till någon progmode utan alltså fortfarande bara är DCC ut som ut på räls så kan du inte /är det inte programmera i Service Mode (Paged or Direct))
Det står sedan tydligt nedanför att lokdekodrar / växeldekodrar skrivs med POM och läses med Railcom av (nu stor-Z igen) Z21 Firmware 1.22.
Detta hävdade jag ju också tidigare var enda möjligheten att läsa i POM.
(och det är ju inte alla dekodrar som kan Railcom (många amerikanska fungerar ju inte ens i Railcom miljö överhuvudtaget))
Alltså tror jag fortfarande bara på POM skrivning och ingen avläsning (generellt)