[quote="Johnny"]Gör ett snitt vid det högra röda strecket på bilden! Vid det vänstra röda strecket isoleras förbindningarna mellan rälsbitarna. Kan göras med speciella isoleringar, eller så klipper man helt enkelt bort förbindningsblecken.
Har funderat lite på det där, antar att det bara är området mellan dom röda strecken som behöver
polariseras om.
Har jag rätt eller?
Separera räler på C-räls
Re: Separera räler på C-räls
- Bilagor
-
- image.jpg (298.08 KiB) Visad 8149 gånger
Mvh/Lasse
Vagnsta, Dundret mm.
Vagnsta, Dundret mm.
Stämmer precis!LarsN skrev:Har funderat lite på det där, antar att det bara är området mellan dom röda strecken som behöver
polariseras om.
Har jag rätt eller?
Hejsan.
Det går att isolera bara hjärtstycket genom att peta löst det och sedan dra bort kontaktblecket som då syns och sedan trycka tillbaka hjärtstycket.
Sitter bra tycker jag.
Borra sedan ett litet hål i "V-et" där rälerna gått isär för anslutning.
Sedan när man har särat höger och vänster räl så måste man kanske löda över byglar på undersidan.
MVH Thomas
Hjefle
Det går att isolera bara hjärtstycket genom att peta löst det och sedan dra bort kontaktblecket som då syns och sedan trycka tillbaka hjärtstycket.
Sitter bra tycker jag.
Sedan när man har särat höger och vänster räl så måste man kanske löda över byglar på undersidan.
MVH Thomas
Hjefle
Tack för tipset Tomas.
Jag har kört med "Dremeln" det blev förvånansvärt bra och gick förvånansvärt lätt.
Vad vore modulbyggande utan en "Dremel".
Jag har kört med "Dremeln" det blev förvånansvärt bra och gick förvånansvärt lätt.
Vad vore modulbyggande utan en "Dremel".

Mvh/Lasse
Vagnsta, Dundret mm.
Vagnsta, Dundret mm.
Bra tips! Det ska provas!Fredman skrev:Hejsan.
Sitter bra tycker jag.
MVH Thomas
Hjefle
Mvh. Peter