Kan tycka att en tredje fråga då dyker upp med tanke på årstiden.
-Hur små vägar är jag beredd att köra på för att komma dit?
Det är en viss skillnad på att åka E4:n till Huskvarna jämfört med att ta sig till en byggdegård på enskilda vägar i ett mindre samhälle.
/Jonas
Snabbenkät....
Re: Snabbenkät....
Jag har röstat, men jag håller med flera andra om att det skulle behövas lite mer "kontext" så man vet vad man svarar på och vilka konsekvenser det kan få...
Frågan är generellt ställd, man jag har svarat specifikt får så har jag tolkat att syftet med frågan var.
Vid en årlig STOR-träff där man sätter målet att alla ska kunna vara med och bygga långa banor och även där träffen håller på längre, då har jag inga bekymmer med att åka en bit för att sova, kanske lite bättre än på liggunderlag i t.ex. ett omklädningsrum.
Men om frågan gäller alla träffar stora som små och att man kan hyrta en billig hall för en liten träff på landet men får bo i stan så känner jag att det inte är intressant att åka för mycket, då kan jag tänka mig att bo nära och mindre bekvämt någon natt...
Jag svarade som att frågan gällde en STOR-träff som kördes någon gång om året, typ Dream-track. Gäller den generellt som för t.ex. Timmele och andra träffar som är lite mindre (om de nu är det) så vill jag nog ändra mitt svar...
Hälsar,
Anders Ö
Frågan är generellt ställd, man jag har svarat specifikt får så har jag tolkat att syftet med frågan var.
Vid en årlig STOR-träff där man sätter målet att alla ska kunna vara med och bygga långa banor och även där träffen håller på längre, då har jag inga bekymmer med att åka en bit för att sova, kanske lite bättre än på liggunderlag i t.ex. ett omklädningsrum.
Men om frågan gäller alla träffar stora som små och att man kan hyrta en billig hall för en liten träff på landet men får bo i stan så känner jag att det inte är intressant att åka för mycket, då kan jag tänka mig att bo nära och mindre bekvämt någon natt...
Jag svarade som att frågan gällde en STOR-träff som kördes någon gång om året, typ Dream-track. Gäller den generellt som för t.ex. Timmele och andra träffar som är lite mindre (om de nu är det) så vill jag nog ändra mitt svar...
Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Jag tycker inte det går att svara på frågan generellt då det är så många faktorer som spelar in.
-
För att precisera lite mer då.... Det är jättelätt att hitta stora lokaler. Inga problem alls. Men då kommer ett ekonomiskt perspektiv in också. Och jag tror inte att många är intresserade av att åka på en träff där bara anmälningsavgiften ligger runt 1500:-. Plus kost och logi. Sedan finns det stora lokaler som är billigare, men då kan vi hamna i samma situation som i år, med dålig värme, och liknande. Ett alternativ som vi tittar på nu ligger 15 minuters bilväg från Jönköping. Har 26 sängplatser i direkt anslutning till övriga lokaler. ( 25 meter promenad. ) Dessutom finns butik, kiosk och pizzeria inom gångavstånd. Lokalen har bra parkeringsmöjligheter, och in och utlastning är smidig. Finns även tillräckligt med parkeringar för publikkörningen på lördagen. Dessutom matsal och kök i samma lokal som banorna. Nackdelen är att utrymmena inte är oändliga. Men vi tror att det är tillräckligt för en trevlig träff. Dessutom garanteras värme.
Sedan letar vi med ljus och lykta efter andra möjligheter för vidare träffar. Men, som sagt... Jag ser det inte som realistiskt att vi inom en snar framtid kan boka lokaler i prisklassen 100000:-.

Medlem i Fremo.
Kör AmericaN.
Kör AmericaN.
Om stora lokalen kan säga 6 meter lång och 5 meter bred och 9 som ställa upp bygga banan. Men efter några dagar nån som backa ur banan. Vem som bestämma?
Men tycker bättre bygga egen banan och hälsa på nån så mer gemensam varandra. Blir inte backa ur bygga. Man kan diskutera olika smak sak om banan. Kanske bättre mer gemenskap varandra och kanske lite hjälp hans banan och dom hjälpa oss. Ju lite lättare än stora banan. Fast kan jag inte hänga med vad dom pratade om. Då strunta i det. Försök hänga med.
Men tycker bättre bygga egen banan och hälsa på nån så mer gemensam varandra. Blir inte backa ur bygga. Man kan diskutera olika smak sak om banan. Kanske bättre mer gemenskap varandra och kanske lite hjälp hans banan och dom hjälpa oss. Ju lite lättare än stora banan. Fast kan jag inte hänga med vad dom pratade om. Då strunta i det. Försök hänga med.
Alsum: 6x5 meter?
Vi diskuterar modulträffar. T.ex. DreamTrack som brukar samla ca 70 deltagare som bygger upp 3st modulbanor. Då krävs stora lokaler.
Om någon blir sjuk och inte kan komma med modulerna och det är en "nyckel-modul" så får ban-planeraren rita om banan snabbt.
Trafikspelet kan isåfall bli helt fel så vi hoppas att det inte händer.
Det bästa är stor lokal med sovmöjligheter till ett rimligt pris, men de är svåra att få tag på.
MVH Jonas
Vi diskuterar modulträffar. T.ex. DreamTrack som brukar samla ca 70 deltagare som bygger upp 3st modulbanor. Då krävs stora lokaler.
Om någon blir sjuk och inte kan komma med modulerna och det är en "nyckel-modul" så får ban-planeraren rita om banan snabbt.
Trafikspelet kan isåfall bli helt fel så vi hoppas att det inte händer.

Det bästa är stor lokal med sovmöjligheter till ett rimligt pris, men de är svåra att få tag på.

MVH Jonas