Carl-Johan Bergström skrev: ↑2025-03-18, 18:32 Samma fråga här. Jag är nykomling och därmed gröngöling och har aldrig varit med i något trafikspel. Jag tänkte att jag kanske kunde deltaga med en rälsbuss från Säröbanan, som jag har i både 2R och 3R. Båda har identiska kåpor med nummer 11 ( i verkligheten var 11 ett släp, så JECO har fått något om bakfoten). Mitt 2R fordon är DCC från början och i mitt 3R fordon har jag stängt av alla protokoll utom DCC (CV47=1). Båda enheterna har jag gett samma adress (2511) så det borde väl bara vara att lyfta av den ena från rälsen och lyfta på den andra och fortsätta med samma körhandtag. Vad säger de erfarna?
Staffans lösning är bra ur den aspekten att man slipper lyfta på och av rälsbussarna. Å andra sidan innebär det att det finns två rälsbussar med samma nummer på banan samtidigt, och man kan diskutera om det är bättre eller sämre än att lyfta av/på. Väljer du att bara ha en av dem i taget fungerar det bra med samma adress och ett handtag.StaffanWiman skrev: ↑2025-03-18, 20:09 Det vore väl bättre att ha två olika adresser och två körhandtag (fred kan du låna om du saknar). Då kan du ju köra in på övergångstationen med den ena och låta den andra fortsätta och den första gå tillbaka. Att de har samma nummer kan man väl överse med
(Fredar är låsta till en adress men det finns andra körhandtag där man kan byta adress, t.ex. UT4 eller Roco multimus.
/Staffan
Vilket du väljer lägger jag mig inte i