Grimslöv 2025 körhandtag, m.m.

Allmänt i skala Noll, dvs i skala 1:45.
Användarvisningsbild
ArneL

Grimslöv 2025 körhandtag, m.m.

Inlägg av ArneL »

Vi ska använda EKE-buss har jag förstått.

Då kan jag använda mitt LH 100-handtag.

Jag har också ett Digitrax UT6DE, men ingen "trådlös mottagare". Däremot har jag en Loconet-kabel. Tar med det också.

Men kommer jag att kunna använda min WLANmaus, som jag använder till mitt Z21-system?

Slutligen har jag en booster TAMS B4, med en kort busskabel (ca 60 cm). Ska jag ta med boostern också?

/Arne
-----------------
/Arne Larsson
Användarvisningsbild
Eke

Re: Grimslöv 2025 körhandtag, m.m.

Inlägg av Eke »

Hej Arne,

Vi kommer att ha EkeBus och svart Z21 med wifi så Lenz och Roco körhandtag kommer att funka på Xpressnet. Och på Loconet kommer alla körhandtag såsom Digitrax och Fred mm. för det systemet att fungera.
Rocos WLAN-maus och mobiler kan kopplas upp mot wifi och har någon en mottagare för Digitrax trådlösa nätverk så kan vi ansluta den också om så önskas.

Jag kommer att ha med mig lite adapterkablar för körhandtag, både till utlåning och om någon vill köpa.

Jag har fyra boostrar med mig men ta gärna med din också så att så många trafikplatser som möjligt får en egen. Eller att ha som reserv.

Mvh. Peter
Användarvisningsbild
ArneL

Inlägg av ArneL »

Tack, då vet jag. 👌
/Arne
-----------------
/Arne Larsson
StaffanWiman

Inlägg av StaffanWiman »

Om man kör trådlöst i samma lokal som den andra skalan, kan det bli problem om två lok har samma adress? Nollans nätverk har väl förhoppningsvis en adress som aldrig har använts för H0?
/Staffan
Användarvisningsbild
daniel

Inlägg av daniel »

StaffanWiman skrev: 2025-02-25, 09:25 Om man kör trådlöst i samma lokal som den andra skalan, kan det bli problem om två lok har samma adress? Nollans nätverk har väl förhoppningsvis en adress som aldrig har använts för H0?
/Staffan
Nej. De trådlösa nätverken är helt åtskilda.

Mvh Daniel
Skriv svar

Återgå till "Allmänt Nollan"