Snyggt bygge SimonSimon Johannesson skrev: ↑2021-11-28, 23:00 Jag tänkte att det kanske vore trevligt att skriva en blänkare här också om Turebergs Stations premiärkörning.
I mina föreställningar om modulträffar och trafikspel så tänkte jag att det myllrade av MJ-rallare(typ 50-100st) och att trafikspelen var extremt komplexa och krävde stort fokus och sinnesnärvaro för att inte ställa till det för sina "medspelare". Döm om min förvåning när jag insåg att vi var betydligt färre på plats än jag förväntade mig(Berodde kanske på plats och tidpunkt såklart.), och att trafikspelet inte hade riktigt samma komplexitet och långdragna kluriga rangeringar, vältajmade tågmöten och strikt tidspassning som jag fruktat. Nåja, jag överdriver lite jag vet...![]()
Nu var detta istället precis som hoppades och fantiserade om, ett fantastiskt trevligt tidsfördriv som enligt mig är svårslaget och jag är för evigt fast. Bara detta att få "jobba" som tågklarerare en helg helg och se till att stationens trafik flöt på som den skulle. Visst jag hade inte supermycket trafik att hantera, men det var nog bra, får då hann jag med och kunde njuta av hela tillställningen.
Här är ytterligare bilder från träffen.
IMG_1466 (2).JPG
IMG_1454 (2).JPG
Jag vill än en gång rikta ett stort tack till arrangörerna, här är en av dem, Anders, tillsammans med Lasse och Thomas.
Tre fantastiskt trevliga personer som jag verkligen ser fram emot att få träffa snart igen.
IMG_1481 (2).JPG
Och Staffan såklart, på grannstationen Holmfors, som med stort munterhet och en smula tålamod hanterade mina på påringningar.![]()
image_50460417 (2).JPG
Jag kommer att vara rookie ett bra tag till, men jag siktar på att bli en av veteranerna vad det lider.
Ser fram emot nästa träff och hoppas vi kan ha den snart och inte tvingas skjuta på dem ett år igen...![]()
Giller verkligen ditt fina julkort
Godjul
Seth