Takk Dag-Cato, det retter jeg i morgen.
Jeg ser du har engelsk tekst, men norsk er supportert. Men da må du innstille nettlesernes foretrukne språk til norsk.
Hilsen Stefan
Tillverkning av vagnskort H0
Moderator: FreddePettersson
- StefanFjällemark
Re: Tillverkning av vagnskort H0
Hej vännerJanFrelin skrev: ↑2021-03-30, 21:01Ja och landskap gör det ju svårare att lägga korten på anläggningen!Johnny skrev: ↑2021-03-25, 22:45 Jag skulle vilja sammanfatta det så här:
Vissa gillar att läsa om förebilden på vagns/lokkorten - andra tycker att det försvårar rangeringen.
Vissa gillar detaljerade modeller - andra tycker att det försvårar rangeringen t ex för att detaljer kan lossna eller skadas.
Vissa gillar [[/u]fina landskap på modulerna - andra tycker att träd och byggnader är i vägen och försvårar rangeringen.
Blir det inte lite torftigt om man bara skall ta med det som är "nödvändigt" för att kunna rangera"?![]()
Snart är det Grimslöv. Ville bara höra vad ni menar ovan med svårt med landskap. Landskaps moduler ska ha korthållare hyllor på sidan. Menar vissa att träd o byggnader är i vägen när vi har trafikspel? En bana med platta moduler o inget annat är inte så roligt tycker jag.
Tipps till alla är att försöka inte ha kläder med mycket tyg i armarna. Skjortor med korta armar är bra , eller tyg som ligger tight mot armen, detta underlättar.
Vi ses snart
Gillar Stefans vagn o lokkort. Lätt att se vital info.
Jag var ironisk. Det är alldeles för många som lägger kort och körkontroller på anläggningen.SethSwede skrev: ↑2022-01-31, 14:41Hej vännerJanFrelin skrev: ↑2021-03-30, 21:01Ja och landskap gör det ju svårare att lägga korten på anläggningen!Johnny skrev: ↑2021-03-25, 22:45 Jag skulle vilja sammanfatta det så här:
Vissa gillar att läsa om förebilden på vagns/lokkorten - andra tycker att det försvårar rangeringen.
Vissa gillar detaljerade modeller - andra tycker att det försvårar rangeringen t ex för att detaljer kan lossna eller skadas.
Vissa gillar [[/u]fina landskap på modulerna - andra tycker att träd och byggnader är i vägen och försvårar rangeringen.
Blir det inte lite torftigt om man bara skall ta med det som är "nödvändigt" för att kunna rangera"?![]()
Snart är det Grimslöv. Ville bara höra vad ni menar ovan med svårt med landskap. Landskaps moduler ska ha korthållare hyllor på sidan. Menar vissa att träd o byggnader är i vägen när vi har trafikspel? En bana med platta moduler o inget annat är inte så roligt tycker jag.
Tipps till alla är att försöka inte ha kläder med mycket tyg i armarna. Skjortor med korta armar är bra , eller tyg som ligger tight mot armen, detta underlättar.
Vi ses snart
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan
Tack Jan för förtydligandet. Våran hobby är fantastisk med så många inriktningar.
Vi ses snart!
Vi ses snart!
- StefanFjällemark
Mina tyska vänner ligger på om förbättringar, så idag fick appen ett antal förbättringar:
- Nu kan man äntligen ladda upp bilder från sin lokala dator, eller använda länkar som tidigare.
- Nu kan man ha upp till 24 lokfunktioner på lok-kortet och ge dessa valfria nummer. Endast de med text visas på kortet.
- Ett antal mindre förändringar, som text att fält som saknar värde (eller har värdet 0) inte visas på kortet.
- StefanFjällemark
Länge sen sist, men det betyder inte att utvecklingen stått still. Det har hänt rätt mycket om man läser releaseinformationen. Testa gärna på https://wagoncardapp.azurewebsites.net/.
Med appen kan du skapa:
Med appen kan du skapa:
- LOKKORT inklusive instick till FRED körhandtag.
- PERSONVAGNKORT inklusive resgods och postvagnar.
- GODSVAGNAR med korrekt färg på ramen enligt FREMO.