Steinar, har ni bett Fast Tracks att ta fram jiggar med rätt slipersplacering? Dvs med slipers vinklade mot senare halvan av växeln?
Undrar,
Anders Ö
FREMOs krav på växlar
Re: FREMOs krav på växlar
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
-
Ja, men det er lenge siden. Da fikk vi til svar at de ikke gjorde slike på bestilling lenger, men det kan godt hende at de gjør det nå. Nå har vi bygget ganske mange rett på papirmalen, det går helt greit, og vi kommer nok til å fortsette med det.
Aha, jag har frågat samma sak och försökt få ihop tillräckligt många för en beställning men det räckte inte riktigt... Både N och H0...
Men som du säger, pappersmallarna räcker långt!
Hälsar,
Anders Ö
Men som du säger, pappersmallarna räcker långt!

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
-
Hei!
Vilken av växlarna föredar man ur "FREMO-perspektiv" #7, #8 eller #9? Om man nu ser till Fast-Tracks sortiment?
Växlar i huvudspår resp bangård?
Går det att bygga med code 70 och få dem att fungera med NEM-hjul m a p fläns-storleken (lite som JOMO-jiggs)?
Vilken av växlarna föredar man ur "FREMO-perspektiv" #7, #8 eller #9? Om man nu ser till Fast-Tracks sortiment?
Växlar i huvudspår resp bangård?
Går det att bygga med code 70 och få dem att fungera med NEM-hjul m a p fläns-storleken (lite som JOMO-jiggs)?
Urban "Södra Station" Johansson
NEM hjul verkar fungera på mina flexräls från Micro Engineering både code 70 och 55, eftersom rälsbefästningarna är så nätta.
Här finns en del växelbyggsatser i olika varianter, för både Proto87 och RP25.
http://www.proto87.com
Fast om jag ska bygga egna växlar ska de se ut som svenska, annars är det inte riktigt värt besväret.
Jag såg Brimalms nya spår i onsdags, mycket snyggt! Får se när växlarna kommer också.
Här finns en del växelbyggsatser i olika varianter, för både Proto87 och RP25.
http://www.proto87.com
Fast om jag ska bygga egna växlar ska de se ut som svenska, annars är det inte riktigt värt besväret.
Jag såg Brimalms nya spår i onsdags, mycket snyggt! Får se när växlarna kommer också.
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan
Brimalm kommer och demar sitt nya spårsystem på Dream-track, bara som info till er som kommer dit... Lördagen den 16:e blir det...
Hälsar,
Anders Ö
Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund