Jag håller helt med! Det finns tydliga fördelar med denna konstruktionen. Kan i efterhand tycka att jag var lite väl negativ i mina tidigare slutsatser.
[Moduler] Spårminne av Norra Halland
Moderator: AndersB
- AlexanderEhn
- Kontakt:
Re: [Moduler] Spårminne av Norra Halland
Nej, lite för bred modul har ingen praktisk betydelse alls. Det är vara mig själv det stör. 
Jag håller helt med! Det finns tydliga fördelar med denna konstruktionen. Kan i efterhand tycka att jag var lite väl negativ i mina tidigare slutsatser.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Re: [Moduler] Spårminne av Norra Halland
Krävs lite material från Möllehem!
Här måste jag tänka 2 scenario, dels kopplad till loconet, dels fristående.
Servodekoder5 och servo krävs i båda fallen.
Fristående kan jag mata servodekoder5 med en vanlig telefonladdare och sätta tryckknappar på var sida av modulen.
Kopplad till ex. Fjärås station, så kan 5 volt hämtas från elkort mini via loconet!
Dessutom kan man tänka automatik med spårdetektering som styr växelomläggning, funkar på hermmabana men knappast vid modulträffar
Tankar mottages tacksamt!
Här måste jag tänka 2 scenario, dels kopplad till loconet, dels fristående.
Servodekoder5 och servo krävs i båda fallen.
Fristående kan jag mata servodekoder5 med en vanlig telefonladdare och sätta tryckknappar på var sida av modulen.
Kopplad till ex. Fjärås station, så kan 5 volt hämtas från elkort mini via loconet!
Dessutom kan man tänka automatik med spårdetektering som styr växelomläggning, funkar på hermmabana men knappast vid modulträffar
Tankar mottages tacksamt!
/Bosse