Margarinbolaget
- MickeWestberg
- MickeWestberg
Margarinbolaget är nu klar.
Dåså mina modulvänner är det dags att knyta ihop påsen för denna lilla industrimodul. Slutförde de sista små detaljerna som att måla sargen en gång till, växelklotet med lite gult, ser vackert smutsigt ut samt lite påbättringar av ballasten. Får se i framtiden om jag bygger om husen i plasticard och sätter in riktiga fönster etc, men det känns just nu som att jag är nöjd och bara vill ha med margarinbolaget på framtida träffar.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Re: Margarinbolaget
Mycket snygg modul! 
Med vänlig hälsning
Daniel

Med vänlig hälsning
Daniel
- MickeWestberg
- MickeWestberg
Efter att denna modul stått i sin låda bra många år så tänkte jag att det var dags att packa upp den, provköra och anmäla den till träffen i Spånga. Check och bock på alla punkter. Funkade lika bra som när jag packade ner den sist, lite rengöring av räls i vanlig ordning var det enda som behövdes.
Margarinbolaget är en liten och enkel lastplats som rymmer 2-3 vagnar men sen började jag att fundera om man kanske skulle uppdatera den något då jag är lite mätt på den tidsepoken den är byggd efter med banvall av sand, träslipers, staket och det vanliga 50-60-talsköret. Jag vill inte göra den större då jag gillar det lilla formatet men försöka förnya utseendet något. Började med att riva både landskap och skrubba bort all makadam. Bara räls och trä fick vara kvar.
Därefter fick rälsen en dusch av den betongvita färgen vi använder inom Moderna Gruppen. Ligger just nu på tork i väntan på fortsättning......
Margarinbolaget är en liten och enkel lastplats som rymmer 2-3 vagnar men sen började jag att fundera om man kanske skulle uppdatera den något då jag är lite mätt på den tidsepoken den är byggd efter med banvall av sand, träslipers, staket och det vanliga 50-60-talsköret. Jag vill inte göra den större då jag gillar det lilla formatet men försöka förnya utseendet något. Började med att riva både landskap och skrubba bort all makadam. Bara räls och trä fick vara kvar.
Därefter fick rälsen en dusch av den betongvita färgen vi använder inom Moderna Gruppen. Ligger just nu på tork i väntan på fortsättning......
- MickeWestberg
Ny landskapsgrund och platta för industribyggnad fixad och målad. En första sväng makadam på plats. Vi får se hur det blir när det torkat.
Kul . Intressant att träslipers kan förvandlas så lätt till betong. Vissa äldre moduler kan få nytt liv.
Tänker ni tillåt träslipers på industri områden i Moderna standarden?
S
Tänker ni tillåt träslipers på industri områden i Moderna standarden?
S
- MickeWestberg
Vi har inte kommit så långt. Men realistiskt så ligger det en hel del träslipers på industrispår som funnits länge medans nybyggda har betong.
- MickeWestberg
Då får jag väl säga att min snabbmodernisering av Margarinbolaget till GC Terminalen är så gott som klar. Enkelt och smidigt.