ModulSyd hade årsmöte på DreamTrack och undertecknad valdes till ny ordförande efter Per Johansson så det kan vara lämpligt att jag presenterar mig.
Jag är 43 år och bor i Växjö. Började med Brio-tåg, Lego-tåg och Märklinbana som barn men i övre tonåren tog datorer över. Men återupptog hobbyn år 2005 och kom med i MMM 2006 och var med och bildade ModulSyd 2007. Sen dess har jag suttit med i ModulSyds ledningsgrupp, sedermera styrelse, och även varit mycket involverad i hemsida och forum.
När jag återupptog hobbyn så blev det Märklin H0 men gick över ett kort tag till H0n3, men har nu fokuserat på 0n3s hemma och americaN på moduler. 0n3s är svensk trefotabana på 19,8 mm spårvidd. americaN är en Fremo-standard för amerikansk förebild i N-skala.
Jag har tidigare arbetat som programmerare och nätverkstekniker men har sedan våren 2009 hel sjukersättning (förtidspension) pga av att jag har Aspergers syndrom och ADHD. Vilket bl a medför att jag saknar dygnsrytm och sitter ofta uppe mitt i nätterna.
Ni kan nå mig via PM på forumet, på telefon 0733-16 26 72 eller på epost: daniel.b AT bergqvist.se (byt ut ”AT” mot ”@”). Hela styrelsen når ni på epost: styrelse AT modulsyd.se (byt ut ”AT” mot ”@”).
Avslutningsvis vill jag tacka avgående ordföranden Per Johansson som har lagt ner ett jättejobb med att leda föreningen och tillsammans med Jonas Hjelm arrangerat DreamTrack under de senaste två åren.
Med vänlig hälsning
Daniel Bergqvist
ModulSyd har fått en ny ordförande
Re: ModulSyd har fått en ny ordförande
Grattis till utmärkelsen, Daniel!
Det var ett bra val av ordförande mötet gjorde!
Lev väl och lycka till med allt!
//Thomas
Det var ett bra val av ordförande mötet gjorde!
Lev väl och lycka till med allt!
//Thomas
Senast redigerad av 1 Sunesson, redigerad totalt 2016 gånger.
Thomas Sunesson
Grattis och lycka till Daniel! 

Ett mycket bra val!
Du blir en bra ordförande, grattis!
Mvh. Eke
Du blir en bra ordförande, grattis!

Mvh. Eke
Lycka till Daniel!
/Lars
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Tack! Finns det något enkelt, billigt och lättanvänt planeringsprogram som ni rekommenderar? Jag skulle behöva något program som kan hålla reda på kalender, att-göra listor och anteckningar. Ett program på datorn och en app i telefonen (Android) som samverkar hade inte varit helt fel.
Med vänlig hälsning
Daniel
Med vänlig hälsning
Daniel
FREMO
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
SIH0 - Industrimoduler