Redan här undrar jag varför jag lägger tid på ett långt inlägg då jag för ett par år sedan lovade mig själv att ägna mig mer åt modelltåg än att skriva om det. Hur som helst tänkte jag skriva om 2015 och hur jag tagit mig igenom detta året med livet i behåll. Fyll gärna på med era historier om det gångna året.
2015 började kaotiskt med att jag tidigare 2014 tagit på mig arbetet för en Mj mässa i Göteborg. Väldigt omvänt arbete än vad jag förväntade mig då. Lokal och handlare löste sig mer eller mindre självt medan modulerna lös med sin frånvaro. Stockholm sträckte ut sin hand vilket jag är oerhört tacksam för. Anders Boström med vänner i SkånskaN får också ett stort beröm och tack för sin kamratlighet som styrde kosan mot Göteborg med en rejäl N-skala bana. Mässan och SkånskaN är en stor bidragande orsak till att Göteborg idag har ett litet men starkt växande N-skale gäng. Fredik Brautigam får ett hedersomnämnande för initiativet.
Tyvärr har jag inte fått något genomslag på H0 sidan ännu men tror starkt på 2016 kan bli ett förlösande år då min personförföljelse av vissa Göteborgare borde ge utslag.

I brist på modulrallare i H0 här i Göteborg så har det blivit ett flertal resor till moduljuntan i Borås. Ofta har Timo slagit följe vilket gjort resan betydligt trevligare än vad riksväg 40 kan erbjuda.
Jag har lärt känna gänget i Borås med omnejd betydligt bättre och kan inte annat säga att jag är mycket glad att det är just dessa personer som håller på med modelltåg. Hoppas våra vägar korsas lika mycket i år.
Tyvärr blev det ingen mässa i Trollhättan i år.

Det är en jobbig bit då personerna bakom denna mässa bär ansvaret för att jag fortfarande håller på med Mj.
Det var nära att jag slutade men som en skänk från ovan träffade jag rätt när jag besökte Mässan. Bästa gänget någonsin.
Stundtals blev diskussionerna heta på våra forum. Det är inte alltid andra uppskattar frivilliga insatser. Då får man ta lite smällar. I mitt fall var det värt det. Jag fick en ny vän, Theo

Vänskapen resulterade i 2 Stockholmsresor. MJ-Hobbymässan samt Hjulmarknaden. Båda mässorna var fantastiska i det avseendet att jag åter igen fick träffa många av er på forumet som håller till i andra delar av landet. Så även handlare som undrar hur det går med Göteborgs Modelltågsmässa 2016. (det går bra)
Roco har visat sin goda sida även om det satt långt inne. (Nya handräcken har levererats)
Vi har fått en ny serie med Rc lok, ack så efterlängtade.
Det skall bli spännande och se vilka Rc lok som dyker upp. Priserna verkar ha justerats ner på både lok och personvagnar.
Det har säkert hänt mycket mer men rundar av här.
För att summera 2015 så vill jag kort och gott tacka för den goda kamratskapen på mässor och träffar och hoppas vi får träffas och umgås minst lika mycket 2016.
Gott nytt år på er...

Mvh RIckard