märklin c-växlar
- MickeWestberg
- Inlägg: 2212
- Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
- Ort: Tyresö
märklin c-växlar
Har en intressant fråga som det säkert redan finns svar på men ändå. Det är ju väldigt enkelt att "knippsa" märklins c-räls om man vill kunna använda dessa för både likström och växelströmsgående fordon men hur besvärligt är det att fixa till märklins slanka växlar om man nu skulle vilja använda dessa i ett framtida modulbygge för att kunna användas i både 3-räl och 2-räl. God fortsättning på det nya året alla forumkamrater. / Micke
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Re: märklin c-växlar
De slanka växlarna är ganska lätta att isolera för 2R (eller om man vill ha spårledning i 3R).
Man kapar mittenrälerna samt sätter dit två röda plastisoleringar (Märklins original, eller krympslang)för att isolera spårkorset.
Sedan får man löda dit en ledning till spårkorset och se till att mata den vi någon omkopplare/relä.
Det hela finns beskrivet i något av de senare numren av MJ-magasinet, men jag kan se om jag kan fixa ett utdrag.
Man kapar mittenrälerna samt sätter dit två röda plastisoleringar (Märklins original, eller krympslang)för att isolera spårkorset.
Sedan får man löda dit en ledning till spårkorset och se till att mata den vi någon omkopplare/relä.
Det hela finns beskrivet i något av de senare numren av MJ-magasinet, men jag kan se om jag kan fixa ett utdrag.