Viktig fråga om webbläsare och forumet
Viktig fråga om webbläsare och forumet
Hej,
Kan ALLA på forumet besöka sidan https://www.dream-track.se/web_pages/ och se om ni kommer åt den? Gärna både på dator, mobiltelefon och surfplatta om ni har.
Bakgrunden till frågan är att Dreamtracks webbsida (som länken ovan går till) använder HTTPS som är en krypterad överföring av webbsidor, till skillnad från forumet som använder HTTP som är okrypterad överföring. Det hade varit bra om vi kunde flytta över ModulSyds hemsida, inkl det här forumet, till HTTPS, men vissa äldre webbläsare funkar inte så därför är det bra att kolla upp det först. Detaljerad teknisk information finns här.
Om ni får problem med webbsidan ovan så får ni gärna skicka PM eller mail till mig så jag får koll på läget.
Flera alternativ är okej, t ex om datorn funkar men inte mobiltelefonen.
Med vänlig hälsning
Daniel
Kan ALLA på forumet besöka sidan https://www.dream-track.se/web_pages/ och se om ni kommer åt den? Gärna både på dator, mobiltelefon och surfplatta om ni har.
Bakgrunden till frågan är att Dreamtracks webbsida (som länken ovan går till) använder HTTPS som är en krypterad överföring av webbsidor, till skillnad från forumet som använder HTTP som är okrypterad överföring. Det hade varit bra om vi kunde flytta över ModulSyds hemsida, inkl det här forumet, till HTTPS, men vissa äldre webbläsare funkar inte så därför är det bra att kolla upp det först. Detaljerad teknisk information finns här.
Om ni får problem med webbsidan ovan så får ni gärna skicka PM eller mail till mig så jag får koll på läget.
Flera alternativ är okej, t ex om datorn funkar men inte mobiltelefonen.
Med vänlig hälsning
Daniel
Re: Viktig fråga om webbläsare och forumet
funkar både från dator (Chrome) och mobil (Chrome på Android)
edit: Pollen visades inte när jag först läste frågan.
/Lars
edit: Pollen visades inte när jag först läste frågan.
/Lars
Senast redigerad av 1 LLJ, redigerad totalt 2015 gånger.
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Hej!
Verkar fungera både med dator, iPad och iPhone...
Verkar fungera både med dator, iPad och iPhone...
Funkar utmärkt (för mig) på:
Chrome V 43.0.2357.124 i win 8.1 pro och OS X Yosemite 10.10.3
Safari 8.0.6 (build10600.6.3) OS X Yosemite 10.10.3
Chrome V 43.0.2357.124 i win 8.1 pro och OS X Yosemite 10.10.3
Safari 8.0.6 (build10600.6.3) OS X Yosemite 10.10.3
Förhoppningsvis så funkar det för alla, så ni behöver inte svara i tråden om det funkar som det ska. Annars riskerar det bli en väldigt låååång tråd 
Däremot, om det INTE fungerar så är jag intresserad att få reda på det så att vi inte råkar ut för tråkiga problem om vi byter till HTTPS.
Tack till alla som har provat länken!
Daniel

Däremot, om det INTE fungerar så är jag intresserad att få reda på det så att vi inte råkar ut för tråkiga problem om vi byter till HTTPS.
Tack till alla som har provat länken!
Daniel
Fungerar i Firefox 38.0.5 utan problem.
Några kommentarer designmässigt.
- Det borde vara en flik för anmälan uppe vid övriga flikar, detta så man lätt kan komma tillbaka.
- Externa länkar (till Huskvarna folkets park) ska öppnas i ny flik.
Mvh
Anders S
Några kommentarer designmässigt.
- Det borde vara en flik för anmälan uppe vid övriga flikar, detta så man lätt kan komma tillbaka.
- Externa länkar (till Huskvarna folkets park) ska öppnas i ny flik.
Mvh
Anders S
Risken är att det är någon mer webbläsare och/eller operativsystem som har problem så genom att testa så vet man säkert. Och de som det inte funkar för kan få hjälp att installera en webbläsare som funkar.Mekanoid skrev:Att använda HTTPS tycker jag är bra. Och det verkar i princip som att de enda som kan få problem är de med Windows XP/Internet Explorer 8 eller tidigare och de som kör Safari / Apple.
Har du inte tillgång till loggar så du själv kan se vilka webbläsare som används?
Med vänlig hälsning
Daniel
WinXP och IE8 fungerar som sagt inte.
Men WinXP med FireFox 38.0.5 funkar fiint
Men WinXP med FireFox 38.0.5 funkar fiint
- RoberthLundin
- Kontakt:
Det finns ett enklare sätt att kontrollera hur bra och vilka webbläsare den stödjer.daniel skrev:Risken är att det är någon mer webbläsare och/eller operativsystem som har problem så genom att testa så vet man säkert. Och de som det inte funkar för kan få hjälp att installera en webbläsare som funkar.Mekanoid skrev:Att använda HTTPS tycker jag är bra. Och det verkar i princip som att de enda som kan få problem är de med Windows XP/Internet Explorer 8 eller tidigare och de som kör Safari / Apple.
Har du inte tillgång till loggar så du själv kan se vilka webbläsare som används?
Med vänlig hälsning
Daniel
https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze ... m-track.se
Så får du en full rapport över hur bra du är.
Din status med A- är väldigt bra.
Men IE8 och Xp stödjer du inte.
MvH Roberth
Tack för tipset.
Med vänlig hälsning
Daniel
Med vänlig hälsning
Daniel