Boosterdiskussionen kopierad ur Fred:ar
Jag har med mig min IB antingen som centralenhet eller programmeringsstation.OlleLindskog skrev:... hur gör vi med boostrar och centralenhet?
/Olle
Som ni kanske sett på annan plats håller jag på att bygga om två rocoboostrar med MGP:s sats. Dessutom har jag 2 uhlenbrock Power 2
sen skulle jag vilja testa diverse kombinationer med boostrar på olika sidor om boosterskarven... Och bl.a få till samma utspänning på alla, jag vet inte hur Zephyren interagerar med de andra, läge för test innan DT?
OlleLindskog skrev:Låter som om det kan bli en "intressant" uppkoppling av systemet, hoppas vi hinner få igång det innan vi skall riva banan. Hur är det med optoisolering? Så länge vi bara kör Digitrax är det inga problem, men vad händer när vi börjar blanda in andra boostrar. Jag har ju en Merg som inte funkar och en som inte är byggd, men båda är ju tänkta att användas till modulerna.
Denna diskussion känns som om vi skulle lägga någon annanstans....
Anders: Vi hade ingenting som drog ström när vi testade och den borde ju funka med ett lok inom det område som Digitrax själva har specat. Det gick inte att ställa om utspänningen i burken (givetvis gick det att skruva på den, men vi kunde inte mäta någon skillnad i spänning), det var når vi såg det som vi lade den åt sidan.
/Olle