Har någon provat att köra RailCom med Z21 och vet om det funkar? Eller har läst om det på nätet?
Vilka övriga prylar behövs om man ska köra RailCom? Jag har i princip enbart ESU LokSound/LokPilot v4 dekodrar så de klarar det, men vilka prylar rekommenderas i övrigt? Det hade varit en fördel om man kan se vilket spår som ett visst lok står på.
Med vänlig hälsning
Daniel
ps.
Frågan gäller min hemmabana, inte modulträffar, ifall någon undrar.
ds.
Railcom med Z21?
Re: Railcom med Z21?
Men behöver du RailCom till det? Och är det syftet med RailCom?
Som jag fattat det (men kan ha fel) så är RailCom framför allt till för att känna av vilket lok som ställs på spåret, ungefär som Märklins mfx, samt kunna ha dubbelriktad kommunikation mellan dekoder och central, t.ex. från ESU:s mätvagn och kunna rapportera aktuell hastighet tillbaka till centralen.
Borde du inte kunna lösa ditt problem med sensorer (block detektor) för varje spår, ställa upp fordonen i en given startuppställning och sedan får datorn hålla reda på alla förflyttningar?
/Lars
Som jag fattat det (men kan ha fel) så är RailCom framför allt till för att känna av vilket lok som ställs på spåret, ungefär som Märklins mfx, samt kunna ha dubbelriktad kommunikation mellan dekoder och central, t.ex. från ESU:s mätvagn och kunna rapportera aktuell hastighet tillbaka till centralen.
Borde du inte kunna lösa ditt problem med sensorer (block detektor) för varje spår, ställa upp fordonen i en given startuppställning och sedan får datorn hålla reda på alla förflyttningar?
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Re: Railcom med Z21?
Uhlenbrock har en del railcomgrejor, undrar om dom inte har så att man kan läsa av utvalda områden med en liten enhet!
Gå in på deras hemsida och kolla! Sedan tror jag att det finns olika versioner eller utvecklingssteg på Railcom så det bör man tänka på också!
Mvh. Eke
Gå in på deras hemsida och kolla! Sedan tror jag att det finns olika versioner eller utvecklingssteg på Railcom så det bör man tänka på också!
Mvh. Eke