Hjälp att beställa växel från "weichen-walter.de"

Allmänt om H0
Användarvisningsbild
RickardNordström

Hjälp att beställa växel från "weichen-walter.de"

Inlägg av RickardNordström »

Har nu under snart 1 års tid försökt få tag på http://weichen-walter.de/ utan det minsta livstecken.
Är det någon som har haft kontakt med dem överhuvudtaget från Sverige?
Det jag är på jakt efter är enbart 3 vägsväxel.

Bild

Har fått tips på att de inte lyfter ett finger om beställningen inte är på Tyska. Finns det någon hjälplig som kan göra en beställning på tyska och se om detta leder någon vart. Fakturan betalar jag per omgående.
Mvh Rickard
Användarvisningsbild
LLJ

Re: Hjälp att beställa växel från "weichen-walter.de"

Inlägg av LLJ »

Lite märkligt då deras webshop är både på tyska och engelska.

Men använd google translate och översätt från engelska till tyska för att få en bättre översättning än från svenska.

Skall du verkligen ha en växel för 3R, så du får rätt växel om du lyckas att beställa?

/Lars
Användarvisningsbild
RickardNordström

LLJ skrev:Lite märkligt då deras webshop är både på tyska och engelska.

Men använd google translate och översätt från engelska till tyska för att få en bättre översättning än från svenska.
Jag har gjort allt som jag känner skall räcka för en beställning. Nu när jag står vid vägs ände så är det väl inte för mycket begärt att "fråga" om någon kan hjälpa mig igenom denna historia. Själv har jag för en helt främmande person vandrat in på Hobby Center och köpt vagnar jag skickat till Stockholm, sådant man gör för den goda sakens skull.
LLJ skrev: Skall du verkligen ha en växel för 3R, så du får rätt växel om du lyckas att beställa?

/Lars
Solbrillor av!!!
Mvh Rickard 8-) :D
Användarvisningsbild
daniel

Inlägg av daniel »

Jag tror inte LLJ menade något illa. Att använda google translate är ett tips som man kan glömma bort (eller inte känna till). Och jag har själv erfarenhet av att översättningen Tyska -> Engelska är bättre än Tyska -> Svenska.

Hade jag kunnat tyska hade jag hjälpt dig med beställningen, men tyvärr förstår jag knappt ett ord tyska.

Med vänlig hälsning
Daniel
StaffanWiman

Inlägg av StaffanWiman »

Jag borde kunna hjälpa dig om det bara är tyskan som är problemet. Varit tysklärare i över 30 år och översättare från tyska i över tio.
MfG
Staffan
Användarvisningsbild
RickardNordström

Alles Gut...

Jag har fått hjälp att skicka ett brev till benämnd tillverkare. Och gissa om man fick svar snabbt. Har idag fått ett helt obegripligt svar från tillverkaren. Verkar positivt men helt klart behöver jag en översättare. Skickar svaret via Pm till dig Wiman...

Mvh Rickard
Skriv svar

Återgå till "Allmänt H0"