Varför finns det inga växlar i forumen?

Allmäna diskussioner och information
UBJ

Varför finns det inga växlar i forumen?

Inlägg av UBJ »

I alla forum men särskilt i forum som handlar om järnväg i någon form så borde det finns växlar.
Vad jag menar är en knapp som kan trycka på när man vill skapa en ny tråd med ett inlägg i en befintlig tråd för att undvika sk urspårningar.
Växel är väl kanske inte helt rätt begrepp men säger ändå något om vad jag menar.

Om vi tex har en tråd om lämpliga dekodrar i Rocos Da-lok och så nämner någon i en bisats något som inte har ett dugg med dekodrar i Da-lok att göra, tex
vilken färg som är lämplig som ballast på sträckan Enköping-Stockholm 1937 på våren.
Om någon då vill svara att min farfar har anteckningar angående ballasten våren 37 på nämnda sträckan så måste han idag skriva att han svarar i en ny tråd och sedan skapa en ny tråd. Det är förstås för omständligt för dom flesta så svaret hamnar i Da-lokstråden och så uppstår det berömda kaoset som kan växa till nästan vad som helst beroende på vad tråden ursprungligen handlade om osv.

Så tänk om man bara kunde klicka på en knapp och vips så skapade inlägget en ny tråd, kunde inlägget sedan stå även i den urspungliga tråden men med en automatisk hänvisning till svarande i den nya med en knapp även för det så vore det ju helt lysande tycker jag.

Eller har jag fel som vanligt? :)

Mvh UB
Användarvisningsbild
LLJ

Re: Varför finns det inga växlar i forumen?

Inlägg av LLJ »

Funktionen finns på sätt och vis, men kräver administratörsrättigheter i nuläget :(

En "förgreningsknapp" är en väldigt bra ide, som även jag saknar många gånger.

/Lars
Användarvisningsbild
daniel

Re: Varför finns det inga växlar i forumen?

Inlägg av daniel »

En väldigt bra ide, men kräver tyvärr ändringar i forumets programvara. Så det är svårt att genomföra.

Med vänlig hälsning
Daniel
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"