Använda "Roco-central" som booster

Boostrar, dekodrar, signaler, m.m. Montering av dekodrar i lok. Datorprogram och programmering.
AndersB

Re: Använda "Roco-central" som booster

Inlägg av AndersB »

Johnny skrev:Är lite förbryllad över oscilloskopbilden. Visar den endast ena halvan av vågen? Var är spänningen noll?
Här kommer en nytagen bild direkt på spåret (standard 10764 med Roco's originaltransformator).

mvh/anders

Bild
Användarvisningsbild
DanCarlsson

Inlägg av DanCarlsson »

En fråga bara!
Kan man efter ombyggnaden använda boostern som master, med multimöss? Eller blir det en ren booster?
För kan den både och så vill jag ha en sats!

Dan.
Dan.
Användarvisningsbild
LLJ

Inlägg av LLJ »

All logik sitter väl i multimusen. Enheten har väl alltid bara varit en booster, dock inte optoisolerad.
Det är först med Z21/z21 som Roco har placerad centralen ihop med boostern (i mitt tycke "på rätt sätt").

/Lars
AndersB

Inlägg av AndersB »

DanCarlsson skrev:En fråga bara!
Kan man efter ombyggnaden använda boostern som master, med multimöss? Eller blir det en ren booster?
För kan den både och så vill jag ha en sats!

Dan.
Ja, det fungerar, men man får öppna lådan och ändra en bygel på kretskortet.
Vill man lätt kunna skifta mellan central- och booster-läge, så sätter man lämpligen en liten strömbrytare på utsidan av lådan.

mvh/anders
AndersB

Inlägg av AndersB »

De som beställt ombyggnadssatsen har nu fått den hemskickad eller blivit kontaktade.
Är det någon som beställt tidigare men som jag råkat missa (skicka ett mail) så finns någon byggsats i reserv. Förmodligen kommer den senare att finnas i lager och då hamnar den nog under modultillbehör hos MGP.

Innan ni bygger så kolla om det finns en uppdaterad version av instruktionen. Jag uppdaterar den efterhand jag kommer på nya saker eller får frågor från er.
Instruktionen finns på här.

mvh/anders
Skriv svar

Återgå till "El, elektronik och programvara"