stasv skrev:Då återfann jag spårplanen för Bby efter letande. Och förstorade delen med byggnader. Är det inte så att det fanns en standardnumrering av oilka byggnader på SJ:s ritningar.
Nu är det åter tid att leta efter bilderna från mötesspåret.
Jo, men den har nog varierat något. Jag har sett listan men kommer nu inte ihåg exakt var, men fråga gärna på Järnvägshistoriskt forum.
stasv skrev:Då återfann jag spårplanen för Bby efter letande. Och förstorade delen med byggnader. Är det inte så att det fanns en standardnumrering av oilka byggnader på SJ:s ritningar.
Nu är det åter tid att leta efter bilderna från mötesspåret.
Jo, men den har nog varierat något. Jag har sett listan men kommer nu inte ihåg exakt var, men fråga gärna på Järnvägshistoriskt forum.
Med vänlig hälsning
Daniel
Daniel du ledde mig på rätt spår. Från Järnväghistoriskt forum var steget till ekeving.se inte långt och där hittade jag en förteckning. Precis som du säger, det kan ha varierat något enligt texten där. /S
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
stasv skrev:Då återfann jag spårplanen för Bby efter letande. Och förstorade delen med byggnader. Är det inte så att det fanns en standardnumrering av oilka byggnader på SJ:s ritningar.
Nu är det åter tid att leta efter bilderna från mötesspåret.
Jo, men den har nog varierat något. Jag har sett listan men kommer nu inte ihåg exakt var, men fråga gärna på Järnvägshistoriskt forum.
Med vänlig hälsning
Daniel
Daniel du ledde mig på rätt spår. Från Järnväghistoriskt forum var steget till ekeving.se inte långt och där hittade jag en förteckning. Precis som du säger, det kan ha varierat något enligt texten där. /S
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
stasv skrev: ↑2017-05-25, 19:36
Beställt plyfa för bygge av både en mellanmodul och en kompletterande modul med växel. Fungerande mötesplats således om något år. Lastkajen kommer att bli en dryg meter. Undrar hur den egentligen var byggd. Timmer eller lastkaj med murad front?
Det kommer smygande med mellandel och växeldel. Låda klar men saknar virke till reglar. Förbi Woody i Huddinge i morgon
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!