Tre snabba...

Moduler byggda efter MMM-H0-3R-standarden
LarsRobert
Inlägg: 1122
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Tre snabba...

Inlägg av LarsRobert »

Tack alla, då har jag fått svar på den funderingen. Om det är dåligt funktionsmässigt så förstår jag.
Tompa
Inlägg: 2450
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Tre snabba...

Inlägg av Tompa »

LarsRobert skrev:...Inte kan alla korta moduler hamna bredvid varandra. Då blir det problem med benen också....
Det är inte ovanligt att många små moduler hamnar i rad. I princip räcker det att två hamnar i rad för att problem med körströmskablage ska uppstå när någon modul frångår normen likt det du beskriver.
Benfrågan är också relevant men den går ju att fixa med extra stödben på moduler som sakna benfästen, se tex Nystrecka - tvåan i bilden nedan

Bild
LarsRobert
Inlägg: 1122
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Tre snabba...

Inlägg av LarsRobert »

Eftersom jag uteblev från veckans byggkväll så fick jag jobba i kapp hemma i stället. Nu är de tre (inte så) snabba modulerna i stort sett klara tycker jag. Ska på några träd också men sen får det räcka. Nu blir det inget mera moduleri på ett tag. Har lite ideer men ska försöka hålla mig. De här modulerna blev mer jobb än jag trodde.
DSC_0049.JPG
Ändrade till en bättre bild.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3561
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Tre snabba...

Inlägg av daniel »

Det blev bra! :)

Med vänlig hälsning
Daniel
LarsRobert
Inlägg: 1122
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Tre snabba...

Inlägg av LarsRobert »

daniel skrev:Det blev bra! :)

Med vänlig hälsning
Daniel
Tack för det Daniel. Enkla småmoduler som nästan blev tråkiga och kändes som en belastning på slutet. Jag måste lära mig att låta saker få ta tid. Det blir grundinställningen i nästa bygge (som redan finns i tankarna). Inte något tänkt slutdatum, bara låta det ta den tid det tar och ta det lugnt. Vi får se hur det går med det i vinter.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2134
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Tre snabba...

Inlägg av MickeWestberg »

Dom blev ju riktigt fina, tummen upp.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
LarsRobert
Inlägg: 1122
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Tre snabba...

Inlägg av LarsRobert »

Ja de funkade bra i vår mässbana. Jag anser att dom är färdiga nu. Dags för nya lådor.
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2085
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: Tre snabba...

Inlägg av stasv »

Emellanåt ser man inte annat än att det är moduler under produktion och lägger inte märke till det utsökta arbetet. Utsökt skulle jag säga. Det lilla formatet är inte enkelt. Här har Robert lyckats väl.
Månne det gett inspiration till mina egna kurvor?
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-3R - moduler"