Medlemssidor

Allmäna diskussioner och information
admin
Site Admin
Inlägg: 40
Blev medlem: 2012-05-06, 02:25

Re: Medlemssidor

Inlägg av admin »

Hej Staffan,

Felet är att du har fått två olika inloggningar på forumet, "Staffan Wiman" och "StaffanWiman". Jag meddelar MMM:s styrelse så att de ändrar så att du får rätt behörighet.

Med vänlig hälsning
Daniel
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Medlemssidor

Inlägg av StaffanWiman »

Tack Daniel

I det här fallet är väl sär skrivning befogat. (Staffan Wiman)

Staf fan
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Medlemssidor

Inlägg av daniel »

Om användarnamnet har särskrivning eller inte har mindre betydelse, det viktiga är att du inte har två olika användare. Men använd användaren "StaffanWiman" så ska vi fixa så du kommer åt medlemssidorna med det användarnamnet. Men det kan ta någon eller några dagar innan det är klart.

Med vänlig hälsning
Daniel
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Medlemssidor

Inlägg av StaffanWiman »

Då loggar jag ut och loggar in igen med användarnamnet StaffanWiman. Däremot är jag inte säker på lösenordet om det är samma för båda användarna eller inte, så jag vet inte säkert om jag kan logga in igen. (normalt är jag ständigt inloggad, så jag behöver i stort sett aldrig logga in.)

Ändring: När jag skulle logga ut såg jag att jag faktiskt var inloggad med StaffanWiman. Alltså behöver jag inte logga ut. (men det skulle kunna hända att jag är inloggad med det andra namnet på min andra dator. Får kolla det när jag kommer åt den.

Staffan
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Medlemssidor

Inlägg av daniel »

Hej Staffan,

Nu har jag åtgärdat problemet så nu ska du komma åt medlemssidorna för MMM. Jag ber om ursäkt för att det har dröjt.

Med vänlig hälsning
Daniel
Fredman
Inlägg: 506
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

Re: Medlemssidor

Inlägg av Fredman »

Hej. Kan det vara samma problem för mig då jag inte hittar "lokadresser DT14" som Eke lade in.
MVH Thomas
Hjefle
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Medlemssidor

Inlägg av daniel »

Du bör ha tillgång till tabellen. Klicka på "Medlemssidor" överst på sidan för att komma till medlemssidorna, därefter väljer du "Tabeller", och sedan heter tabellen "Lokadresser".

Direktlänk: http://modulsyd.se/module/module_member ... able_id=26

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Medlemssidor

Inlägg av daniel »

Jag har nu lagt till så att det syns om en mapp har begränsad behörighet, dvs att bara vissa kan se den. Om man går in på medlemssidorna och väljer "Filer" så är t ex mappen "MMM" enbart tillgänglig för de som är medlemmar i föreningen MMM, och då står det under mappen "Endast MMM". De som inte är medlemmar i MMM ser inte mappen alls. Samma sak är det för mappen "ModulSyd" som enbart är synlig för medlemmar i ModulSyd.

Det är möjligt att låta en mapp, fil eller tabell enbart vara tillgänglig för sig själv och då står det "Endast mig". Fast den funktionen bör helst inte användas....

Jag fick frågan om det går att låsa en tabell, t ex om man har en tabell för anmälningar och anmälningstiden går ut. Ja, det går och det man gör då är att ändra behörigheten "Vem får lägga till poster i tabellen?" till "Ägaren".

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Medlemssidor

Inlägg av daniel »

Tabellerna kan nu sorteras. Man klickar på rubriken för den kolumn man vill sortera på.

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
alsum
Inlägg: 33
Blev medlem: 2013-09-16, 05:27

Re: Medlemssidor

Inlägg av alsum »

Tack för allt inom forum, men jag vill uträde medlem. För att jag har svårt att förstå forum trådar. Men tack i alla fall. Jag skrivit inte så mycket på forum. Tyvärr.
GOD JUL och GOTT NYTT ÅR önskar Alsum
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"