En kort statusuppdatering.
Men först: Shinoharaväxlarna (de nya) känns inte som en toppinvestering... vi får se hur det går.
Efter ett utflykt i superlätta ligan har jag återgått till lite tyngre grejjer. 4 mm poppelfaner för modulens översida är för känsligt. Trots ambitiösa fackverksstöd på undersidan böljar den som en fjärd efter en storm. Nu blir det 6 mm MDF-board istället. Vikten ökar, men det är fortfarande lättvikt.
Igår var det arbetsdag (se röran, maximal entropi beräknas uppnådd om ca 254 dagar) och här en bild från middagspausen, farlig miljö?
- CCY food break.jpg (139.29 KiB) Visad 5181 gånger
Prioritering inför Geflemodulkörningen:
- Dubbespårsgatan (modul B)
- Två "mellanmoduerl" (modul C & D)
- Enkelspårsgatan (modul F)
- Tredje "mellanmodulen" (modul E)
- V2-Infarten m lokspår etc (modul A)
Vad har hänt? Förutom uppgradering av modul-"locket" till MDF:
- Tre modullådor klara
- Styrstift modell Gävle, samma som på t.ex. Leifboda monterats och fungerar topp
- Kretskort brutna för spårläggning i kant, 5 spår per bit (260 x 20 mm)
- Växlar modifierade
- Strömställarfrågan/växelhanteringen utredd
- Jigg för 10 spår klar
- Första växelgatshalvan lagd, 5 spår och 3 skarvar fixerade samt dubbelspåret
- CCY 6 växlar på plats.jpg (210.09 KiB) Visad 5181 gånger
Vi får se hur det går....
AiR - Andersson i Rakvattnet - H0 N och så mycket mer...