Innovatum 2013 15-17 nov

Bilder och text från träffar som varit
Användarvisningsbild
BerndtÖsterberg
Inlägg: 139
Blev medlem: 2012-07-15, 09:45

Re: Innovatum 2013 15-17 nov

Inlägg av BerndtÖsterberg »

Hej!

Jag ser att mina moduler campingen och badviken är med, vilket är ok!
För min del så tänker jag vara med under lördagen, om det inte är för sent att anmäla sig?

Hälsningar Berndt Österberg
ThomasBergsten
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 02:22

Re: Innovatum 2013 15-17 nov

Inlägg av ThomasBergsten »

Hej Berndt,
Det är helt ok med deltagande på lördagen för din del, jag korrigerar listan.
Välkommen.

@Magnus, det ska stämma med de delar jag skrivit i listan, Broberget är en kopia av en av dina rakor som vi gjorde om för att få in i banan, dock breddade vi den inte.

Ha det gott så länge.
//Thomas
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Innovatum 2013 15-17 nov

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Hej Thomas!
Jag, som inte kört på Innovatum tidigare, har några frågor, så här i god tid.
Jag antar att det är öppet för ingång tidigare än 10.00, så ska man anmäla sig någonstans
(receptionen?) för "avbokning" på lista?
Eller går jag bara rätt in till banan??
Lokadresser, behöver vi anmäla i förväg, eller tar vi det när vi kommer???
Med vänlig hälsning. /Ingvar.
ThomasBergsten
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 02:22

Re: Innovatum 2013 15-17 nov

Inlägg av ThomasBergsten »

Hej på er,

Här kommer lite information om Innovatumkörningen som jag hoppas kan ge lite information till deltagarna.
På fredag den 15 /11 får vi tillträde vid 12 tiden och kan starta byggnation. Om ni på ett ungefär vet när ni anländer till Trollhättan med moduler, tar jag tacksamt emot den informationen.
Jag kommer att finnas på plats från då och jag kommer att delge mitt mobilnummer för kontakt. Innovatum har öppet till 16 och då går det även att ta sig in den vägen för att ta direktkontakt.
Vi har på oss fram till kl 22 på kvällen att färdigställa banan och få den körklar. Därefter rast och vila fram till lördagen.
OBS! ta kontakt med vandrarhemmet för boende och så vidare, var helst ute i god tid även där.
http://www.vastsverige.com/sv/visittrol ... la-Villan/
telefonnummer: 0520 12960
mail: trollhattansvandrarhem@telia.com

På Lördagen startar vi vid 8 tiden för att färdigställa det sista och gå igenom den publika körningen, det kommer att vara öppet via receptionen, så jag ska lägga en lista där på deltagare, men om problem uppstår, be dem hämta mig.
Kommer även att ta fram namnbrickor för alla deltagare med en Innovatumlogga samt antingen en Modulsyd logge eller "egekomponerad" Blir en överraskning :lol: (Även för mig själv om jag lyckas med detta konststycke :oops: )
Om möjligt så är det bra om de som ska delta är på plats innan Innovatum öppnar så att alla vet vilka som är på plats och kan delta.
Kl 10 så öppnar Innovatum för allmänheten, sist gång vart det kö direkt vilket vi tycker var kul, denna gång är de förberedda och ska ha två kassor öppna samt att man ska leda förbi dem med årskort för att de ska slippa köa och att köerna på så sätt blir kortare. Förra året hade i ca 1500 besökare, och jag hoppas att det kan bli lika många i år, det vore kul för hobbyn och att det kan inspirera nya generationer.
Kl 16 stänger de, och vi kan pusta ut för en stund, fixa något att äta samt ha fri körning fram till kl 22. Ev. kan det finnas möjlighet till ett besök hos Rälsbiten om intresse finnes. Det tror jag vi kan komma överens om på plats.
När det gäller mat under dagen så vågar jag inte säga hur det ser ut. Restaurang Nova har tidigare bara haft Cafet öppet där det finns möjlighet till smörgåsar och korv med bröd. Har vi tur har de insett att det fanns underlag för någon enklare rätt, men tyvärr inget jag råder över.
Vi är begränsade på kvällskvisten vid kl 22 pga att lokalerna larmas av vaktbolaget. Oftast har vi varit ganska möra vid den tiden ändå.

Söndagen startar vid 8-9 tiden. Innovatum har öppet mellan 10 till 16 men det är ingen officiell modelltågsmässa denna dag. Vi har tillgång till lokalen och köra tills vi känner att vi är klara. Rivning startar någon gång efter 13.00 (oftast vid 14) beroende på när vi känner att vi är klara. Tidigare har vi lyckats klara att vara ifrån lokalerna vid 17 tiden, men det är flexibelt
Så är det någon som inte hinner besöka modelltågsmässan på lördagen då även handlarna är där, men vill se modulbanan så gå det bra mellan kl 10 till 13 garanterat, därefter lovar vi inget. Innovatum tar dock inträde som vanligt (gäller besökare).

Vi tror att banan kan bli bra och väcka uppmärksamhet eftersom vi tar in så mycket nytt i år, man har även från Innovatums sida tittat på möjligheter för att visa upp livebilder från banan på storbildsskärm, vilket gör att besökarna kan få en utsikt från förarplatsen.

När det gäller lokadresser måste jag återkomma, vi har alltid löst detta på plats och jag tror att det får bli så även denna gång.
Vi kommer att göra lite småjusteringar på banan, dvs flytta om några moduler, men de moduler som har nämnts för deltagande kommer att delta.

Det börjar närma sig i en rasande fart, känns kul. är det frågor som dyker upp, hör av er till mig via PM eller här i tråden. Hoppas jag inte varit allt för långrandig.

Mvh
Thomas
LeifHalldeberg
Inlägg: 7
Blev medlem: 2012-05-09, 02:20

Re: Innovatum 2013 15-17 nov

Inlägg av LeifHalldeberg »

Om det inte är för sent så vill jag anmäla följande från VMJF, Värnamo
Olle Pantzar
Johan Sjöö
Leif Halldeberg
Gustav Halldeberg (8år)
Vi kommer på lördag
Användarvisningsbild
AiR
Inlägg: 149
Blev medlem: 2012-05-09, 15:01

Re: Innovatum 2013 15-17 nov

Inlägg av AiR »

Hej igen

AiR heter Jerker Andersson...
Han kommer skönt nog inte att släpa moduler...
Han kommer att komma ner på lördagen då fredagen bokats av främmande makt...

Är det någon som kör bil tillbaka mot Tjockholm på söndagen betala han gärna bensin...
Han är tämligen social, även som bilpassagerare...

:o)
jerker
AiR - Andersson i Rakvattnet - H0 N och så mycket mer...
ThomasBergsten
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 02:22

Re: Innovatum 2013 15-17 nov

Inlägg av ThomasBergsten »

Hej på er alla,

Nu börjar det närma sig en årliga modelltågsmässan på Innovatum i Trollhättan och får hälsa välkommen till alla deltagare.
Jag hoppas att den publika uppslutning blir minst lika bra som förra året, det vore kul med ett nytt rekord!

Vi har tillgång till lokalen från kl 13 på fredagen den 15/11 och jag kommer att finnas på plats från då.
Jag har skickat ett PM till alla deltagare som finns med från modulsyd där mitt telefonnummer finns tillgängligt för att jag ska kunna släppa in er under kvällen.
Till moduljuntans medlemmar skickar jag ut en blänkare på på det egna forumet.

På lördag så startar vi upp kl 8 för att vara klara för körning kl 10 och framåt.

Vi ses på fredag.

mvh
Thomas Bergsten
Användarvisningsbild
RickardNordström
Inlägg: 378
Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
Ort: Göteborg

Re: Innovatum 2013 15-17 nov

Inlägg av RickardNordström »

Hej hej...

Har man tagit sig vatten över huvudet tro?
Jag ligger så mycket efter att jag gråter floder här hemma.
Mitt uppe i en köksrenovering och som alltid ute i sista minuten med att få hem grejer för att slutföra modulen.
Hoppas jag får klart allt tills fredag eftermiddag.

Snabba frågor.
¤ Färgkod till utsida modul.
¤ Berg... Ge mig ett berg. Göra ett eget berg snabbt?
¤ Någon som kan ta med modulen upp på fredag om jag inte kan/hinner närvara??
¤ Någon som kan ta med modulen hem till Göteborg på söndag?

Saknar tfn: Thomas.

Mvh Rickard
Användarvisningsbild
jhjelm
Inlägg: 983
Blev medlem: 2012-05-08, 10:29
Ort: Timmele

Re: Innovatum 2013 15-17 nov

Inlägg av jhjelm »

Hej, färgkod enligt gamla standarden så att det är samma som de flesta i modul syd och 3R.

S5030-G30Y, halvmatt

Har du inte gjort berg och målat t.ex. i markisoleringskiva kanske du ska göra en tillfällig gräsmatta så länge.

Med vänlig hälsning, Jonas
ThomasBergsten
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 02:22

Re: Innovatum 2013 15-17 nov

Inlägg av ThomasBergsten »

@Rickard:

Meddelande skickad via PM.
Jag ska mot Gbg på måndag och kan assistera med transport av modulen ner.

mvh
Thomas
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"