Höglandståg 2025 - INSTÄLLT!!
-
PeterJonsson
Höglandståg 2025 - INSTÄLLT!!
Tyvärr hade Höglandståg i år för få deltagare för att åstadkomma en tillräckligt bra träff. Detta ledde till det svåra beslutet att ställa in 2025.
Vi kommer att kraftsamla under hösten och siktar på att återkomma 2026!
Varmt välkomna åter!
"Hej Modulrallare!
Höjdpunkten på Höglandet återkommer även 2025!
Årets träff går av stapeln 18-21 september 2025; öppet för publik lördagen den 20e.
Vi fortsätter detta år i Brinellskolans hallar i Nässjö, med marknad och publik körning på lördagen, trafikspel och fri körning övrig tid, utflykt i stor skala mm.
Som vanligt är alla skalor och strömsystem välkomna; är man tillräckligt många så det blir en bana så fixar vi platsen!
Boende i sovvagn kommer ordnas, och vi hoppas på rabatt på hotell Högland även i år.
Vi jobbar på att förbättra en del i anmälan, som kommer att öppna i maj månad.
Årets H0
* Tema / Epok: Diskuteras och era åsikter är välkomna!
* Banritare: Johan Karlsson
* Trafikspelsledare: Bo Sibbmark
Årets N:
* Det brukar bli bra!
Årets ??
* Får vi se nåt nytt?
Har ni några idéer eller önskemål för 2024? Skriv gärna en eller flera rader så ska vi se vad vi kan göra.
Info kommer uppdateras på www.hoglandstag.se allt eftersom."
Mvh;
Team Höglandståg
NJ-modell – den lilla delen av Nässjö Järnvägsmuseum
Vi kommer att kraftsamla under hösten och siktar på att återkomma 2026!
Varmt välkomna åter!
"Hej Modulrallare!
Höjdpunkten på Höglandet återkommer även 2025!
Årets träff går av stapeln 18-21 september 2025; öppet för publik lördagen den 20e.
Vi fortsätter detta år i Brinellskolans hallar i Nässjö, med marknad och publik körning på lördagen, trafikspel och fri körning övrig tid, utflykt i stor skala mm.
Som vanligt är alla skalor och strömsystem välkomna; är man tillräckligt många så det blir en bana så fixar vi platsen!
Boende i sovvagn kommer ordnas, och vi hoppas på rabatt på hotell Högland även i år.
Vi jobbar på att förbättra en del i anmälan, som kommer att öppna i maj månad.
Årets H0
* Tema / Epok: Diskuteras och era åsikter är välkomna!
* Banritare: Johan Karlsson
* Trafikspelsledare: Bo Sibbmark
Årets N:
* Det brukar bli bra!
Årets ??
* Får vi se nåt nytt?
Har ni några idéer eller önskemål för 2024? Skriv gärna en eller flera rader så ska vi se vad vi kan göra.
Info kommer uppdateras på www.hoglandstag.se allt eftersom."
Mvh;
Team Höglandståg
NJ-modell – den lilla delen av Nässjö Järnvägsmuseum
Senast redigerad av 1 PeterJonsson, redigerad totalt 2025 gånger.
-
PeterJonsson
Re: Höglandståg 2025
Hej Modulvänner!
Bokningen är äntligen öppen,
efter att ha navigerat en osäker marknad där vi ändå lyckats hålla humana priser. Lite tekniska och biologiska IT-problem gjorde att vi var sent ute med att öppna denna gång; vi ber om ursäkt för detta!
Glöm inte att lägga ihop följande produkter i varukorgen:
* Deltagare (Med eller utan modul) eller Handlare.
* Boende (i sovvagn hos oss med frukost - 1 st avser en sängplats hela träffen)
* Måltider (Luncher, middagar, aktivitet med middag lördag kväll)
* Bord (För handlare)
Hur hittar jag dit då? Länk nedan:
https://hoglandstag.se/butik/
För den som vill lyxa till det lite: Använd rabattkoden HÖGLANDSTÅG för boende hos hotell Högland. Man måste boka via telefon för att få rabatten...
Varmt Välkomna!
Med vänliga hälsningar
Team Höglandståg/NJ-Modell
Den lilla delen av Nässjö Järnvägsmuseum
Bokningen är äntligen öppen,
efter att ha navigerat en osäker marknad där vi ändå lyckats hålla humana priser. Lite tekniska och biologiska IT-problem gjorde att vi var sent ute med att öppna denna gång; vi ber om ursäkt för detta!
Glöm inte att lägga ihop följande produkter i varukorgen:
* Deltagare (Med eller utan modul) eller Handlare.
* Boende (i sovvagn hos oss med frukost - 1 st avser en sängplats hela träffen)
* Måltider (Luncher, middagar, aktivitet med middag lördag kväll)
* Bord (För handlare)
Hur hittar jag dit då? Länk nedan:
https://hoglandstag.se/butik/
För den som vill lyxa till det lite: Använd rabattkoden HÖGLANDSTÅG för boende hos hotell Högland. Man måste boka via telefon för att få rabatten...
Varmt Välkomna!
Med vänliga hälsningar
Team Höglandståg/NJ-Modell
Den lilla delen av Nässjö Järnvägsmuseum
-
PeterJonsson
Hej Modulrallare!
Semestrarna är över och det närmar sig anmälningsstopp till Höglandståg 2025. Vi kommer ha öppet bokningen för modulägare fram till kommande helg (16/8).
H0-banan på Höglandståg 2025 är tänkt som en dubbelspårig huvudlinje punkt till punkt. Från denna kommer minst en enkelspårig sidolinje, samt en del kortare godsbanor att utgå för att erbjuda en varierad trafik.
Anmälningarna av moduler så här långt räcker till det mesta av huvudlinjen, och en hel del av sidolinjen, men det skulle vara roligare om ytterligare några modulägare ville delta på träffen. Gärna med lastplats, industri, enkelspårslinje och en enkelspårig ändstation om man får önska...
Johan Karlsson från Höglandets modellrallare som varit med alla år är årets banritare.
Trafikspelet fredag och söndag är tänkt att jobba med stomtrafik på huvudlinjen, kompletterat med regionaltåg och godståg som hämtar och lämnar frakter till och från grenstationerna (just nu Vagnsta, Devsjö och St Michel). Därifrån utväxlas vagnar till och från industrierna och lastplatserna som lokalgodståg eller spärrfärder. Tiden är tänkt från "brun/blå till nutid".
Lördagens visningskörning inför publik är reglerad frikörning med fritt tema.
Bo Sibbmark från NJ är årets trafikspelsledare och kommer berätta mer om sina tankar i tråden. Kom gärna med synpunkter och frågor
PS. Det är gott om handlare anmälda för de som hoppas hitta något nytt till sina samlingar. DS
Semestrarna är över och det närmar sig anmälningsstopp till Höglandståg 2025. Vi kommer ha öppet bokningen för modulägare fram till kommande helg (16/8).
H0-banan på Höglandståg 2025 är tänkt som en dubbelspårig huvudlinje punkt till punkt. Från denna kommer minst en enkelspårig sidolinje, samt en del kortare godsbanor att utgå för att erbjuda en varierad trafik.
Anmälningarna av moduler så här långt räcker till det mesta av huvudlinjen, och en hel del av sidolinjen, men det skulle vara roligare om ytterligare några modulägare ville delta på träffen. Gärna med lastplats, industri, enkelspårslinje och en enkelspårig ändstation om man får önska...
Johan Karlsson från Höglandets modellrallare som varit med alla år är årets banritare.
Trafikspelet fredag och söndag är tänkt att jobba med stomtrafik på huvudlinjen, kompletterat med regionaltåg och godståg som hämtar och lämnar frakter till och från grenstationerna (just nu Vagnsta, Devsjö och St Michel). Därifrån utväxlas vagnar till och från industrierna och lastplatserna som lokalgodståg eller spärrfärder. Tiden är tänkt från "brun/blå till nutid".
Lördagens visningskörning inför publik är reglerad frikörning med fritt tema.
Bo Sibbmark från NJ är årets trafikspelsledare och kommer berätta mer om sina tankar i tråden. Kom gärna med synpunkter och frågor
PS. Det är gott om handlare anmälda för de som hoppas hitta något nytt till sina samlingar. DS
Hej
Lyckas tyvärr inte få någon kommunikation med någon ansvarig på höglandståg.
Väntar på fortfarande besked om Martins bokning.
Måste eventuellt avboka Vagnsta station på höglands tåg, då jag har problem med axlar och rygg och inte klarar att sätta upp och plocka ner utan martins hjälp.
//Lasse
Lyckas tyvärr inte få någon kommunikation med någon ansvarig på höglandståg.
Väntar på fortfarande besked om Martins bokning.
Måste eventuellt avboka Vagnsta station på höglands tåg, då jag har problem med axlar och rygg och inte klarar att sätta upp och plocka ner utan martins hjälp.
//Lasse
Mvh/Lasse
Vagnsta, Dundret mm.
Vagnsta, Dundret mm.
Jag har inte heller fått bekräftelse på min modullösa anmälan.
MVH Thomas Fredman
MVH Thomas Fredman
-
PeterJonsson
Hej. Bekräftelser skickade via mail.
Mvh;
Peter Jonsson
Team Höglandståg
Mvh;
Peter Jonsson
Team Höglandståg
-
StaffanWiman
Ska alla som anmält sig få en bekräftelse? Jag har anmält mig med moduler och betalat men inte fått någon bekräftelse. Hur många är anmälda nu?
Mvh
Staffan Wiman
Mvh
Staffan Wiman
-
Daniel Fairchild Rydell
Re: Höglandståg 2025 - INSTÄLLT!!
Så som forumet fungerar syns den inte att en ändring har gjorts om man inte aktivt söker upp inlägget. Det dyker inte upp bland nya inlägg och tråden visas inte heller med ikon för nytt inlägg. Det kan vara bra att göra ett kompletterande inlägg som talar om att första inlägget ändras och vad ändringen innebär.
-
JohanWidén
Hej
I mailet som höglandståg skicka ut den den 17 augusti som medela att höglandståg blivit inställd står det information hur vi ska få tillbaka pengarna för anmälan avgift.
Villket datum kommer utbildningen ske?
För min del är det inte så kul att ha lagt ut pengar på ett evenemang som blivit inställd.
Mvh Johan
I mailet som höglandståg skicka ut den den 17 augusti som medela att höglandståg blivit inställd står det information hur vi ska få tillbaka pengarna för anmälan avgift.
Villket datum kommer utbildningen ske?
För min del är det inte så kul att ha lagt ut pengar på ett evenemang som blivit inställd.
Mvh Johan
-
StaffanWiman
Hej
Nu tycker jag att det har gått rätt lång tid utan att vi får någon information om varför återbetalningen dröjer. Det är ju både anmälningsavgift och betalning för måltider och sovplats. För min del cirka 1800 kronor.
Mvh
Staffan
Nu tycker jag att det har gått rätt lång tid utan att vi får någon information om varför återbetalningen dröjer. Det är ju både anmälningsavgift och betalning för måltider och sovplats. För min del cirka 1800 kronor.
Mvh
Staffan