Problem med Cobalt Digital IP turnout motor

Moduler byggda efter MMM-H0-2R-standarden
Jan Ivarson
Inlägg: 1
Blev medlem: 2023-02-27, 22:06
Ort: Enskede

Problem med Cobalt Digital IP turnout motor

Inlägg av Jan Ivarson »

Ny på modulbygge, har hittils byggt 4 moduler varav 2 föreställer Järle station. Min Järle station har 4 pecoväxlar med växelmotor "Cobalt Digital IP turnout motor".
DSC_3089.JPG
Hemma har jag en z21 och router (192.168.0.1) och min z21 har standard ip-adress 192.168.0.111. jag opererar med android padda och mobil som jag kopplat upp till routern. Jag kan köra lok och växlarna ligger i appens layout (control station) där jag kan byta riktning.

Nu är mina moduler uppsatta i en stor mmm bana på MJ-Hobby i Västberga. Jag kopplar upp mot mmms lokala NW (Ekebus med Z21 i botten) och kör mina lok utan problem. Däremot kan jag inte få växelmotorerna att fungera. Är det något mer än NW som jag måste uppdatera för att få kontakt med mina Cobalt växelmotorer? Måste jag definiera om växelmotorerna i den nya miljön? Någon som har förslag på lösning?
Nicke
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: Problem med Cobalt Digital IP turnout motor

Inlägg av Nicke »

Har du kollat offset för växeladresser? Roco räknar på ett sätt och de flesta DCC-pryl-tillverkare på ett annat, med följden att de skiljer 4 adresser om man inte ställer Z21 i rätt mode.
(Du kanske redan har koll på det, men det är en av de vanligaste orsakerna till problem med z21 och växeldekodrar)
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-2R - moduler"