Intresse för modulträff i Hallsberg

Information om kommande träffar
TomasJ
Inlägg: 94
Blev medlem: 2017-09-09, 07:58

Intresse för modulträff i Hallsberg

Inlägg av TomasJ »

Hej!

Vill även här kolla intresse för en modulträff i Hallsberg den 15-17 mars 2024. Initiativet till träffen kommer från MMM 3R gruppen. Det är flera i MMM 3R som redan meddelat sitt intresse, men kanske finns det också andra som är intresserade att komma till Hallsberg? Det har diskuterats om modernt? Kanske 2R, andra? Det kommer så klart bli en så stor 3R bana som möjligt, men inriktningen i övrigt är inte bestämd.

Om det blir tillräckligt intresse kommer vi ansöka om att hyra en sporthall i Hallsberg kommun (Hallsberg eller Pålsboda), sannolikt minst 500 kvm stor. Så det bör finnas möjlighet till olika inriktningar.

Det finns prisvärt boende på hotell Stinsen i Hallsberg, när jag kollade för ca 650 kr/natt enkelrum eller drygt 400 kr/natt vid delat tvåbäddsrum. I Hallsberg finns en modelljärnsvägsklubb med en imponerande modell av Hallsbergs station, person- och godsbangård och förstås mycket fullskalatåg att titta på.

Med vänliga hälsningar
Tomas
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Intresse för modulträff i Hallsberg

Inlägg av Tompa »

Jag är absolut på! Även intresse för Modernt. Kanske kan vi ordna en 2R Modern med en 2<->3R övergång?
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: Intresse för modulträff i Hallsberg

Inlägg av UBJ »

Går det att flytta fram träffen till slutet av mars?
Jag vill väldigt gärna vara med om det blir 2r men med Grimslövsträffen 2 veckor innan så går det inte.
Grimslöv är en så etablerad och bra träff så jag tror den här träffen blir bortvald om man tvingas välja.
TomasJ
Inlägg: 94
Blev medlem: 2017-09-09, 07:58

Re: Intresse för modulträff i Hallsberg

Inlägg av TomasJ »

Kul att det finns lite intresse. Lokalansökan ska lämnas in senast om en vecka, så det är bra att veta så snart som möjligt om det finns intresse från fler! Vilken storlek på hall vi ska ansöka om är inte bestämt utan beror delvis på hur stort intresse som finns.
Tompa skrev: 2023-05-19, 07:48 Jag är absolut på! Även intresse för Modernt. Kanske kan vi ordna en 2R Modern med en 2<->3R övergång?
Vore jätteroligt med 2R Modern som ansluter till 3R banan! Hoppas på många modern moduler så vi kan få till det.
UBJ skrev: 2023-05-19, 09:43 Går det att flytta fram träffen till slutet av mars?
Jag vill väldigt gärna vara med om det blir 2r men med Grimslövsträffen 2 veckor innan så går det inte.
Jag förstår, hade varit kul om du och andra som ska till Grimslöv kom så klart. Det är en nackdel att det är nära efter Grimslövträffen. Vi får se vilken feedback som kommer in, men det var lite olika faktorer att ta hänsyn till och i alla fall det här året tror jag det är dom här datumen vi är inriktade på. Lite ont om tid att ändra datum denna gång med tanke på lokalansökan. Två veckor senare är det påsk och det valdes bort (om det var av någon mer anledning än att det just är påsk minns jag inte just nu). Det är 4 timmar från Hallsberg till Grimslöv, så hoppas att träffarna inte blir att konkurrera alltför mycket.
AndreasSigfridsson
Inlägg: 232
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25

Re: Intresse för modulträff i Hallsberg

Inlägg av AndreasSigfridsson »

Helt klart intressant om det blir 2R med
TomasJ
Inlägg: 94
Blev medlem: 2017-09-09, 07:58

Re: Intresse för modulträff i Hallsberg

Inlägg av TomasJ »

Planen nu är att det blir dels 3R och dels MMModern 2R (alltså ett dubbelspår enligt MMModern normen, men en modern bibana med andra 2R moduler med hyfsat modernt utseende kan också vara möjligt om det finns intresse).

Vi har skickat in ansökan om att hyra 500 kvm hallen och väntar på svar från kommunen.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Intresse för modulträff i Hallsberg

Inlägg av MickeWestberg »

Kul
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Intresse för modulträff i Hallsberg

Inlägg av Tompa »

Härligt!
Skriv svar

Återgå till "Kommande träffar"