Intresse för MMModern träff på Spårvägsmuseet?

Information om kommande träffar
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Intresse för MMModern träff på Spårvägsmuseet?

Inlägg av fs_toni »

MMM Modern har en dialog med Spårvägsmuseet om en träff inför publik och vi vill gärna att ni som är intresserade att deltaga skriver ett kort svar i denna tråd så att vi kan sondera intresset. Medlemmar från övriga föreningar som kan/vill deltaga med modernt passande moduler får gärna uttrycka intresse även de.
Träffens längd och omfattning kan tänkas bero på hur många som uttrycker intresse (lågt intresse = kort träff få dagar)

Aktuella datum kan vara endera hela eller delar av dagar på skolornas höstlov 28 oktober - 5 november, eller någon/några dagar på jullovet. Vilka datum vill du deltaga?

Träffen är 2R med öppen för 3R/2R kombimoduler. Det kommer vid denna träff inte finnas absoluta krav på MMM Modern modulstandard, däremot att modulerna ska vara av god kvalitet med gott spårläge och kunna någorlunda återspegla acceptabelt en nutida miljö. Dubbelspårsmoduler är extra välkomna. Rullande material Epok Vb och framåt enbart. Har du rullande material som du vill köra med?
Det är publik på träffen och fri körning men beroende på intresse kan vi komma att köra trafikspel inför publik under delar av träffen (meddela ett ev intresse för trafikspel vid svar).

Efter att vi sonderat intresse och sett vilka moduler som folk vill/kan deltaga med så bestämmer vi i MMM Modern i samråd med museet och MMM:s styrelse hur vi går vidare.
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: Intresse för MMModern träff på Spårvägsmuseet?

Inlägg av UBJ »

Jag är intresserad och kommer att bygga något nytt till den här körningen, dubbelspårig station/trafikplats helt enligt MMModern-normen.
För egen del föredrar jag relativt korta körningar 3-4 dagar.
Hellre höstlovet än jullovet.
Per Widell
Inlägg: 186
Blev medlem: 2018-03-05, 20:34

Re: Intresse för MMModern träff på Spårvägsmuseet?

Inlägg av Per Widell »

Jag bygger gärna något till en MMMModern träff och även jag föredrar höstlovet.
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Intresse för MMModern träff på Spårvägsmuseet?

Inlägg av Tompa »

Superkul!
Jag kommer med några meter nya dubbelspårslinjer och mina Ostkrokar som är moderna sen förut :-D
Jullovet funkar bra för mig. Då kan jag vara med alla/många dagar. Höstlovet kan också funka men jag har ju inte "lov" då så jag kan nog bara vara med någon enstaka vardag.
Henrik Maude
Inlägg: 158
Blev medlem: 2015-11-14, 18:18

Re: Intresse för MMModern träff på Spårvägsmuseet?

Inlägg av Henrik Maude »

Låter kul. Kommer gärna och deltar någon dag oavsett tillfälle för att få lufta mitt rullande materiell. Och kan delta med mina moduler om än de är enkelspåriga och moderna.
/ Henrik Maude
barnbarns barn till Ivan Öfverholm
Oskar OH
Inlägg: 155
Blev medlem: 2016-01-09, 11:17

Re: Intresse för MMModern träff på Spårvägsmuseet?

Inlägg av Oskar OH »

Vet inte i nuläget hur jag jobbar de dagarna, och jag har inte så mycket modernt skandinaviskt material, men nog vore det kul att vara med.
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: Intresse för MMModern träff på Spårvägsmuseet?

Inlägg av fs_toni »

Henrik Maude skrev: 2023-05-18, 10:01 Låter kul. Kommer gärna och deltar någon dag oavsett tillfälle för att få lufta mitt rullande materiell. Och kan delta med mina moduler om än de är enkelspåriga och moderna.
Vi kommer helt säkert behöva/vilja ha med enkelspåriga moduler också. (Helst då sådana med Tesla och Kia och elsparkcykel på modellvägarna snarare än Lloyd, Borgward och SAAB 92 om ni förstår vad jag menar)
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: Intresse för MMModern träff på Spårvägsmuseet?

Inlägg av fs_toni »

Oskar OH skrev: 2023-05-18, 10:42 Vet inte i nuläget hur jag jobbar de dagarna, och jag har inte så mycket modernt skandinaviskt material, men nog vore det kul att vara med.
Eftersom träffen kommer vara inför publik så är det absolut mest troliga att även rena lokförare och TKL kommer behövas och vi lägger ett körschema då dessa får köra andra medlemmars tåg om man inte har något eget. Finns det fler som bara vill komma och köra tåg eller vara TKL så kan vi ju ha större träff med fler moduler och fler tåg eftersom då modulägare och tågägare kan få avlösning.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Intresse för MMModern träff på Spårvägsmuseet?

Inlägg av MickeWestberg »

Bra Toni att du påpekade det där om Tesslor och elsparkcykla. Vill inte se några Telefonkiosker eller nått orange rc lok. Redan nu känns det som att det tummas på mycket av det vi skrivit i den moderna normen typ träslipers och enkelspår men å andra sidan är det ju en vanlig mmm träff med enbart modernt rullande.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
TomasJ
Inlägg: 94
Blev medlem: 2017-09-09, 07:58

Re: Intresse för MMModern träff på Spårvägsmuseet?

Inlägg av TomasJ »

Vad roligt! Jag är intresserad, men beror på vilka datum det blir. Jag ska ev på modulträff i Kil runt allhelgona. Men om jag kan vara med är det med dubbelspårsmoduler, industrimodul om det behövs och moderna godståg. Intresserad av trafikspel.
Skriv svar

Återgå till "Kommande träffar"