Rälsbiten växer
Postat: 2022-10-26, 21:24
Vinjetten visar en modell av de nuvarande dubbelspårsbroarna i Trollhättan.
Sedan vi fick tillgång till vår nya lokal centralt i Vänersborg har föreningen fått nya medlemmar. Nu är arbetet i full gång med att använda vissa delar från den gamla fasta banan samt befintliga och kommande nybygga moduler i en "fast" bana. Ritningen visar hur det hittills är tänkt att bli. Fortfarande några lösa ändar.
I nederkant är lokalen 26 meter lång och 6 meter bred. I det "tomma" utrymmet i överkanten har vi fikaplats och arbetsplatser. I det "tomma" utrymmet till vänster står resterna av den gamla banan i bitar samt byggmaterial mm.
En lämplig dag att besöka vår lokal är den 19:e november då vi har öppet hus från 10:00, och i samarbete med trä- och sy-slöjdarna i våningen ovanför.
Lång raka på över 16 meter, varar det mesta är dubbelspår.
Vänersborgs station från den gamla fasta banan i Vargön är nu uppe på benen. Ändarna skall byggas om och få standardiserade MMM modulskarvar.
Västerborg kom på plats i förra veckan. En imponerade "modul" i två plan och med gator som trafikeras av fordon.
Lokstallet anslöts till magasinet. Återstår en hel del jobb med byggnader, landskap och styrning.
Sedan vi fick tillgång till vår nya lokal centralt i Vänersborg har föreningen fått nya medlemmar. Nu är arbetet i full gång med att använda vissa delar från den gamla fasta banan samt befintliga och kommande nybygga moduler i en "fast" bana. Ritningen visar hur det hittills är tänkt att bli. Fortfarande några lösa ändar.
I nederkant är lokalen 26 meter lång och 6 meter bred. I det "tomma" utrymmet i överkanten har vi fikaplats och arbetsplatser. I det "tomma" utrymmet till vänster står resterna av den gamla banan i bitar samt byggmaterial mm.
En lämplig dag att besöka vår lokal är den 19:e november då vi har öppet hus från 10:00, och i samarbete med trä- och sy-slöjdarna i våningen ovanför.
Lång raka på över 16 meter, varar det mesta är dubbelspår.
Vänersborgs station från den gamla fasta banan i Vargön är nu uppe på benen. Ändarna skall byggas om och få standardiserade MMM modulskarvar.
Västerborg kom på plats i förra veckan. En imponerade "modul" i två plan och med gator som trafikeras av fordon.
Lokstallet anslöts till magasinet. Återstår en hel del jobb med byggnader, landskap och styrning.