N-Re på FREMO-träff i Magdeburg - 2023-10-18 - 22

Information om kommande träffar
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

N-Re på FREMO-träff i Magdeburg - 2023-10-18 - 22

Inlägg av AlexanderEhn »

Som skrevs i en parallell tråd vankas det storträff i tyskland.

Det är många skalor på plats, men denna tråd är en blänkare & upprop för just N-Re, skrev på Fremoforumet att jag skulle sondera intresset för svenskt deltagande på N-RE.

Beroende på antalet deltagare tilldelas varje skala sin yta, så vill man vara med så är det vitkigt att anmäla sig. Totala ytan är angiven till 6000 kvm.
Det är ju endast för Fremo-medlemmar, men det kostar 45 EUR år och ger fritt deltagande på alla Fremoträffar och en del andra bra grejer.

I nuläget finns det ingen representant för den svenska N-Re-delegationen, men blir det stort intresse kanske det behövs. Pilemand har räckt upp handen för att vara kontaktperson för den danska N-Re-delegationen.

Hojta om ni är intresserade!

När ni ändå läser här, glöm inte Fremo 9th N Scale convention i Prag oktober 2024! :)
Dear friends,

We will celebrate the 42nd anniversary of FREMO in Magdeburg from 18.10. to 22.10.23.

More detailed information will follow. First we will finalise the contract with the trade fair company.
The registration of sizes and arrangements can be done until 31.12.2022. Please use the e-mail address ebm@fremo-net.eu.

Participants can register until 31.01.2023. In February 2023 the board will announce the space allocation for the individual arrangements.
Best regards,
Heiko
För specifikt N-Re:
So feel free to fix your participation in FreDL. For details and as well for potential participants, who can’t fix yet, I want to discuss in this thread: not only yes or no, but moreover the concrete theme (era, traffic etc.). As well I’d like to see announcements for the traditional jobs as General Organisator, Layout planing, Time-Table, DCC-Coordination, national Coordinators.

I’m looking forward to see you again, especially those friends from more far away.

Michael

En lite bakgrund
Tanken var att Fremo's 42 årsjubilieum, som är ett försenat 40 årsjubileum, skulle hållas i en stad som heter Resia. Men det blev för dyra kostnader så Fremostyrelsen beslutade att istället hålla träffen i Magdeburg. Till och med Nässjö nämndes som potentiella platser för träffen. :)

Magdeburg ligger inte så himla tokigt till från Sverige, ca 90 mil söder om Göteborg.
Går också utmärkt att åka färjan Gedser-Rostock vilket ger rakare väg och lite kortare båtresa.
Skärmbild 2022-10-19 223253.png
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: N-Re på FREMO-träff i Magdeburg - 2023-10-18 - 22

Inlägg av AlexanderEhn »

Hej, 


Det börjar närma sig sista anmälningsdag för Magdeburg, det har vart lite oklart, men 28'e februari verkar vara sista anmälningsdag. 
Snacka gärna ihop er i era olika grupper.
Vet att SkånskaN ses 13'e feb. Vi i Väst har löpande kontakt. 

Anmälan görs här, på Fremos arrangemangssida https://www.fremo-net.eu/nc/treffen/tre ... 634353c965

För just N-Re i Magdeburg är bästa källan till info den här tråde på Fremoforumet.
https://forum.fremo-net.eu/t/42-jahre-f ... 3/17525/50

Just nu är det två svenskar anmälda till N-Re, Anders Ödman och jag. Totalt 22 deltagare på N-Re hittils, ett gäng tyskar och ett mindre gäng danskar. 
Totalt är det 241 deltagare anmälda i Magdeburg. 

Se till att anmäla er om ni funderar på att åka med!
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
JohnLeijonhufvud
Inlägg: 124
Blev medlem: 2013-03-19, 00:43
Ort: Huddinge

Re: N-Re på FREMO-träff i Magdeburg - 2023-10-18 - 22

Inlägg av JohnLeijonhufvud »

Hej, den här är jag sugen på. Oklart vilka moduler jag har då (se mitt säljinlägg i annan tråd) och jag kommer inte ha släpvagn heller.

Några andra Stockholmare som är sugna på att åka ner? Samåka/samtransportera moduler och annat matriel?

Mvh
John
/ John Leijonhufvud

===========================0
Nre: Lillehamn, Svarta Passet, Leksaksfabriken, Lövdahlen
Skriv svar

Återgå till "Kommande träffar"