Nollan i Grimslöv 2023
Postat: 2022-08-13, 15:32
Hej alla!
Vill sondera om det finns intresse att delta med moduler i nollan under Grimslöv Träffen den 2 - 5 mars 2023.
Vi har gott om utrymme att gå efter väggarna och lite till då N-RE moduler inte kommer att delta i Grimslöv 2023.
2022 var inte ett gott år för nollan representationen på Grimslöv, då det inte blev en bana. Jag själv deltog som en del av Charlottendal i HO-banan så jag blev lite förundrad att det ändå kom några nollan-entusiaster. De blev något förvånade att det inte fanns någon bana. En del fina modeller fanns att beskåda i alla fall.
Vi har bildat en planeringsgrupp där elansvarig, banansvarig och ansvarig från Modylsyd utsetts.
Digitalsystemet denna gång blir Loconet, extra körhandtag kommer att finnas för de som inte har eller möjlighet att köra trådlöst med mobilapp.
Själv kan jag bidra med med de moduler med förebild från Säröbanan, vilket är Särö Västerskog station 6500 mm, Munkekullen 90 graders kurva och Dilldal (mötesstation) 3600 mm.
Då modulkörning i skala nolla fortfarande är relativt nytt i Sverige och moduler finns i olika grader av färdigställande, så kommer vi denna gång ställa minimum-krav på de moduler som är tänkta att delta.
Alla spårlägen skall vara fast förankrade i banan och växlar skall ha polariserande hjärtstycken och kunna läggas om.
Eventuella förberedelser på modulerna skall vara gjorda innan modulträffen.
Jag tror vi kan bättre, mycket bättre!
//GSJ
Vill sondera om det finns intresse att delta med moduler i nollan under Grimslöv Träffen den 2 - 5 mars 2023.
Vi har gott om utrymme att gå efter väggarna och lite till då N-RE moduler inte kommer att delta i Grimslöv 2023.
2022 var inte ett gott år för nollan representationen på Grimslöv, då det inte blev en bana. Jag själv deltog som en del av Charlottendal i HO-banan så jag blev lite förundrad att det ändå kom några nollan-entusiaster. De blev något förvånade att det inte fanns någon bana. En del fina modeller fanns att beskåda i alla fall.
Vi har bildat en planeringsgrupp där elansvarig, banansvarig och ansvarig från Modylsyd utsetts.
Digitalsystemet denna gång blir Loconet, extra körhandtag kommer att finnas för de som inte har eller möjlighet att köra trådlöst med mobilapp.
Själv kan jag bidra med med de moduler med förebild från Säröbanan, vilket är Särö Västerskog station 6500 mm, Munkekullen 90 graders kurva och Dilldal (mötesstation) 3600 mm.
Då modulkörning i skala nolla fortfarande är relativt nytt i Sverige och moduler finns i olika grader av färdigställande, så kommer vi denna gång ställa minimum-krav på de moduler som är tänkta att delta.
Alla spårlägen skall vara fast förankrade i banan och växlar skall ha polariserande hjärtstycken och kunna läggas om.
Eventuella förberedelser på modulerna skall vara gjorda innan modulträffen.
Jag tror vi kan bättre, mycket bättre!
//GSJ