Information om Grimslöv 2023

Svenskt Modulforum och Växjö Rallarna är arrangörer
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Information om Grimslöv 2023

Inlägg av daniel »

Planering av Grimslöv 2023 pågår. Träffen är den 2 - 5 mars 2023. Träffen arrangeras i samarbete mellan Svenskt Modulforum och Växjö Rallarna.

En lärdom från Grimslöv 2022 är att vi behöver en huvudansvarig för varje bana. H0, N-RE, americaN och Nollan. Den huvudansvarige för resp. bana ansvarar för att utse banplanerare, trafikplanerare, el-planerare och övriga funktionärer för den banan. Huvudansvarig för H0 finns, men vi behöver huvudansvariga för övriga skalor.

Observera att den huvudansvarige för resp. bana ansvarar för att utse ny huvudansvarig om vederbörande av någon anledning inte kan fullgöra uppdraget.

Om planering och bokning av Grimslöv flyter på enligt plan så har vi för avsikt att öppna anmälningssidan för Grimslöv 2023 på söndag 3 september 2022. Vi behöver inför det datumet ha huvudansvariga för resp. deltagande bana för att de som anmäler sig ska kunna veta vilka banor som kommer finnas på plats.

Intresserade är välkomna att höra av er till arrangörsgruppen. Epost: daniel.b AT bergqvist.se

För att få plats med H0, N-RE och Nollan i stora hallen kommer Nollan-banan ha möjlighet till en L-bana eller U-bana mot väggen som varit planerat de senaste träffarna. Men det finns tyvärr inte utrymme med förgrening på Nollan-banan. (Modulen Förgreningen kan användas, men som linjemodul, av utrymmesskäl).

Arrangörsgruppen
Bengt Ohliv
Hugo Lindahl
Daniel Bergqvist
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Information om Grimslöv 2023

Inlägg av daniel »

Uppdatering:

Det verkar som att N-RE inte kommer med till Grimslöv 2023. Det innebär i så fall att H0-banan får större utrymme.

För Nollan är min modul Förgreningen tillgänglig, men det är lite oklart om växeln funkar. Jag hade tyvärr problem med att få växelmotorn att lägga om växeln lagom hårt. Om jag får växeln att fungera bra så kan Nollan-banan använda den som förgrening och att banan då får flera tarmar. Men som sagt, jag har inte hunnit kolla upp växeln än.
Låst

Återgå till "Grimslöv 2023"