Grimslöv 2021 (tors 4 - sön 7 mars 2021)

Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Grimslöv 2021 (tors 4 - sön 7 mars 2021)

Inlägg av StefanFjällemark »

Redan 16 anmälda. Om myndigheterna höjer maxantalet deltagare under hösten så kommer vi att överväga att höja antalet deltagare på träffen.
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Grimslöv 2021 (tors 4 - sön 7 mars 2021)

Inlägg av AlexanderEhn »

Vad gäller för avanmälan?
När ska den senast göras? Ges full återbetalning? Hur går det till rent praktiskt?

Bakgrunden är dels om jag själv inte vill åka. Men även om andra deltagare på N-Re avstår att komma så att det inte går att få ihop någon bana.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Grimslöv 2021 (tors 4 - sön 7 mars 2021)

Inlägg av daniel »

Det går att avanmäla sig innan anmälningstiden har gått ut, alltså senast söndag 13 december, utan kostnad. Men är det för få anmälda då kan hela träffen ställas in, så ändrar man sig bör man avanmäla sig så snart man beslutats sig för det så att någon annan kan anmäla sig istället.

Avanmälan sker genom att meddela mig. Epost: daniel.b AT bergqvist.se (byt ut AT mot @), eller tel: 0733-162672.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Grimslöv 2021 (tors 4 - sön 7 mars 2021)

Inlägg av AlexanderEhn »

daniel skrev: 2020-09-03, 21:22 Det går att avanmäla sig innan anmälningstiden har gått ut, alltså senast söndag 13 december, utan kostnad. Men är det för få anmälda då kan hela träffen ställas in, så ändrar man sig bör man avanmäla sig så snart man beslutats sig för det så att någon annan kan anmäla sig istället.

Avanmälan sker genom att meddela mig. Epost: daniel.b AT bergqvist.se (byt ut AT mot @), eller tel: 0733-162672.
Tack för svar.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Henrik Maude
Inlägg: 158
Blev medlem: 2015-11-14, 18:18

Re: Grimslöv 2021 (tors 4 - sön 7 mars 2021)

Inlägg av Henrik Maude »

daniel skrev: 2020-09-03, 21:22 Det går att avanmäla sig innan anmälningstiden har gått ut, alltså senast söndag 13 december, utan kostnad. Men är det för få anmälda då kan hela träffen ställas in, så ändrar man sig bör man avanmäla sig så snart man beslutats sig för det så att någon annan kan anmäla sig istället.

Avanmälan sker genom att meddela mig. Epost: daniel.b AT bergqvist.se (byt ut AT mot @), eller tel: 0733-162672.
Om jag förstår dig rätt så får man själv stå för sina kostnader om man avanmäler sig efter att anmälningstiden gått ut.
Hur hanterar ni då om någon får förkylningssymptom veckan innan och behöver stanna hemma pga detta? Det finns ju då en risk att deltagare åker ändå eftersom de ändå måste betala . Vilket då kan medföra smittspridning.
/ Henrik Maude
barnbarns barn till Ivan Öfverholm
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: Grimslöv 2021 (tors 4 - sön 7 mars 2021)

Inlägg av fs_toni »

Henrik Maude skrev: 2020-09-04, 08:02
daniel skrev: 2020-09-03, 21:22 Det går att avanmäla sig innan anmälningstiden har gått ut, alltså senast söndag 13 december, utan kostnad. Men är det för få anmälda då kan hela träffen ställas in, så ändrar man sig bör man avanmäla sig så snart man beslutats sig för det så att någon annan kan anmäla sig istället.

Avanmälan sker genom att meddela mig. Epost: daniel.b AT bergqvist.se (byt ut AT mot @), eller tel: 0733-162672.
Om jag förstår dig rätt så får man själv stå för sina kostnader om man avanmäler sig efter att anmälningstiden gått ut.
Hur hanterar ni då om någon får förkylningssymptom veckan innan och behöver stanna hemma pga detta? Det finns ju då en risk att deltagare åker ändå eftersom de ändå måste betala . Vilket då kan medföra smittspridning.
Jag håller med Henrik.
För allas trygghet så kanske man borde överväga att ha en mycket mer generös policy ekonomiskt? Typ att full återbetalning ges vid sjukdom. Jag tror att risken är extremt liten att någon av våra modul-vänner stannar hemma av andra skäl än sjukdom om man anmält sig och verkligen vill åka på träff.

Jag förstår att det innebär en ekonomisk risk för Grimslöv - men jag tänker att det är EXAKT sånt här och i dessa Corona-tider som ModulSyds ekonomiska garanti och kassa borde användas till :-)

Fundera på saken?
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Grimslöv 2021 (tors 4 - sön 7 mars 2021)

Inlägg av StefanFjällemark »

Henrik Maude skrev: 2020-09-04, 08:02 Om jag förstår dig rätt så får man själv stå för sina kostnader om man avanmäler sig efter att anmälningstiden gått ut.
Förslaget är att anmälningsavgiften på 400 kr inte återbetalas efter 13 december, då denna täcker fasta kostnader för lokal mm. Däremot föreslås att boende- och matkostnader återbetalas vid sjukdom. Ett alternativ är att hitta en ersättare som tar över platsen.

ModulSyds styrelse fattar slutlig beslut om detta i slutet av oktober.
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
RickardNordström
Inlägg: 378
Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
Ort: Göteborg

Re: Grimslöv 2021 (tors 4 - sön 7 mars 2021)

Inlägg av RickardNordström »

Hej :)
En liten solidariskt tanke från en person som inte deltager på träffen.


Kan man inte likt i verkliga livet lägga på en försäkring på priset för träffen. (100:-)
De som betalt försäkringen/deltagaravgiften får tillbaks sina pengar vid eventuell sjukdom (ej 100-lappen) och är ingen sjuk återbetalas 100-lappen till alla.
På så vis kan alla som vill vara med på träffen utan att känna ångest över att förlora 2-3000:- ifall man skulle bli sjuk.
Premien på 100:- täcker upp för 2 personer. Skulle fler, säg 4 personer bli sjuka kan man höja premien till 200:-.
Alla har olika ekonomiska förutsättningar och vem som helst kan bli sjuk.
I dessa tider tycker jag att detta förslag inte alls låter så dumt.
Självklart likt i verkliga livet ser ni gärna ett läkarintyg för att erhålla ersättning.
Försäkringen täcker för (Deltagandes) sjukdom eller sjukdomsfall inom familjen.
Om man ångrar sig utanför tidsramen som arrangören bestämt får man nog acceptera att pengarna inte återbetalas om man inte kan hitta en ersättare.

Mvh Rickard
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Grimslöv 2021 (tors 4 - sön 7 mars 2021)

Inlägg av StaffanWiman »

Flera tankar:
- Om coronaläget försämras? Från mitten av december till början av mars kan ju mycket hända. Om man har anmält sig men blir tveksam inför coronaläget...
- Innebär 50 deltagare att det blir ont om platser? Vill gärna komma men väntar så att jag inte tränger mig före sådana som bidrar mera än vad jag gör...
- Minns inte om alla banor var i samma lokal eller ej i Grimslöv. Det blir ju mera trängsel om alla kör på samma bana i samma lokal. I och för sig så har vi ju inte olika matsalar för olika skalor :-)
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Grimslöv 2021 (tors 4 - sön 7 mars 2021)

Inlägg av daniel »

Jag fick frågan om det går att sova även söndag natt för långväga resenärer. Och Grimslöv har sagt ja till det.

Så önskas boende söndag-måndag går det att lösa. Anmäl det till mig i så fall: daniel.b AT bergqvist.se
Skriv svar

Återgå till "Grimslöv 2021 (ModulSyd är arrangör)"