Trafikplanering 2r och 3r

UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Trafikplanering 2r och 3r

Inlägg av UBJ »

Hej

Tänkte försöka få till en sådan och har fått en del frågor om lok och vagnsbehov etc. Jag tror inte jag kommer ha någon exakt siffra förrän någon dag innan träffen men ett trafikdygn har inte fler timmar på den här träffen än på någon annan, :) så det lär handla om max 30 tåg per dag + växllok där det behövs.
När det gäller vagnar så styrs det av M4:orna och där är det ganska tomt, https://www.modulsyd.se/module/module_m ... lder_id=65
Det är extremt viktigt att alla lastplatser har en M4:a, annars blir dom ju linjemoduler och då blir tidtabellen helt fel eftersom jag avsätter tid för växling vid lastplatser och stationer.

Kolla igenom M4:orna och om din station/lastplats saknar en sådan så tillverka en bums. Bara att kopiera en befintlig och ändra så att det passar.
Det är inte viktigt att det blir perfekt, bara att det finns en så att alla kan börja skriva ut fraktsedlar.

En fråga, kan färjan lägga till på båda sidor om Vagnsärad?

Mvh UB
Fredman
Inlägg: 506
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

Re: Trafikplanering 2r och 3r

Inlägg av Fredman »

Hejsan.
Micke och jag hoppas att detta skall få plats. Färjan är 120 cm lång
Svar fråga Nej.
Bilagor
Tyresö18.jpg
Senast redigerad av 1 Fredman, redigerad totalt 2018 gånger.
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: Trafikplanering 2r och 3r

Inlägg av UBJ »

Funderar på det här med yttre världen. Vi har egentligen bara en naturlig yttre världstation, Charlottendahl.
Räcker det med en, om inte vilken mer skulle vara lämplig?
Jag menar dom här platserna dit färgerna på vagnskorten dirigerar vagnar utan kort.

Hur långa blir spåren på färjan ungefär?

Mvvh UB
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Trafikplanering 2r och 3r

Inlägg av Tompa »

Vi har 3r magasinet. Det kanske är en annan yttre värld
LasseHerneklint
Inlägg: 148
Blev medlem: 2012-05-25, 00:57

Re: Trafikplanering 2r och 3r

Inlägg av LasseHerneklint »

UBJ skrev: 2018-09-11, 13:49 Hej

Tänkte försöka få till en sådan och har fått en del frågor om lok och vagnsbehov etc. Jag tror inte jag kommer ha någon exakt siffra förrän någon dag innan träffen men ett trafikdygn har inte fler timmar på den här träffen än på någon annan, :) så det lär handla om max 30 tåg per dag + växllok där det behövs.
När det gäller vagnar så styrs det av M4:orna och där är det ganska tomt, https://www.modulsyd.se/module/module_m ... lder_id=65
Det är extremt viktigt att alla lastplatser har en M4:a, annars blir dom ju linjemoduler och då blir tidtabellen helt fel eftersom jag avsätter tid för växling vid lastplatser och stationer.

Kolla igenom M4:orna och om din station/lastplats saknar en sådan så tillverka en bums. Bara att kopiera en befintlig och ändra så att det passar.
Det är inte viktigt att det blir perfekt, bara att det finns en så att alla kan börja skriva ut fraktsedlar.

En fråga, kan färjan lägga till på båda sidor om Vagnsärad?

Mvh UB
Hej, ser att våra lastplatser saknar detta formulär. Så fixar till en M4 under veckan för Fummelmora, Fummelmora Såg och Fummelmora Logistik. Kan man ladda upp dem själv eller ska de gå via någon admin?
/Lasse
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: Trafikplanering 2r och 3r

Inlägg av UBJ »

M4:or kan man ladda upp själv.

Jag har fått förslag på att även ha Tibro och Almarenäs som yttre världar förutom Charlottendahl och 3r-magasinet. Blir det bra så?

Jag har fått frågor om det här med frakterna, tex om vem som helst kan skriva fraktsedlar hur som helst. Vore bra om någon som har 100% koll på detta kunde skriva några rader om hur det ska funka.
Jag tror det var en särskild grupp som fixade det här med frakterna senast vi körde i Tyresö.

Mvh UB
Henrik Maude
Inlägg: 158
Blev medlem: 2015-11-14, 18:18

Re: Trafikplanering 2r och 3r

Inlägg av Henrik Maude »

Kan vara bra med flera slutpunkter som kan vara omvärld. Bara de kan hantera tillräckligt mycket vagnar som blir kvar i slutet av varje trafikspel.
/ Henrik Maude
barnbarns barn till Ivan Öfverholm
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 743
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Trafikplanering 2r och 3r

Inlägg av tobbeo »

Färjan är 120 lång!
3 spår
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 743
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Trafikplanering 2r och 3r

Inlägg av tobbeo »

Vi behöver en mindre grupp som ansvarar för trafikspelslogistiken!6-8 person. Söker en som leder och fördelar arbetet med lok handtag vagnar frakter mm. Detta för att vi ska komma igång tidigare plus fördela arbetet!
Jag kommer också att maila ut en förfrågan
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Trafikplanering 2r och 3r

Inlägg av MickeWestberg »

Urban nu finns M4 på margarinbolaget och Omtanken uppladdade på forumet.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Skriv svar

Återgå till "Tyresö 2018 (Torbjörn Onegård är arrangör)"