Sjövik

Moduler byggda efter Fremo N-RE-standarden

Moderator: AndersB

RobertWahlström
Inlägg: 133
Blev medlem: 2017-05-03, 20:53
Ort: Alingsås

Sjövik

Inlägg av RobertWahlström »

Sjövik är en kurvmodul 60 grader och 800mm radie.
ModulID: RoWah008

Jag köpte modulen begagnad och den var ej färdigbyggd men en bra grund att bygga vidare på.

Bild

Då det liste genom lite vitt i färgen så målade jag om den fast nyansen blev lite väl chokladbrun.... Skall måla om den igen med lite bättre färgnyans tror jag.
Min 7åriga dotter hjälpte till att måla bergen och så har vi lagt och limmat ballast på den.

Bild

Benfästen fanns inge så jag har skrivit ut 4 fästen med min 3dskrivare som jag skall montera på idag.
RobertWahlström
Inlägg: 133
Blev medlem: 2017-05-03, 20:53
Ort: Alingsås

Re: Sjövik

Inlägg av RobertWahlström »

Har fått gjort en del med modulen.

Bild

Skrev ut 4 fästen för ben med 3dskrivaren. Så nu kan den stå på egna ben och har provdockats med modulbanan.

Bild
Mlåade även om marken med en gråare nyans med lite inslag av brunt i. Sedan lade jag på lite olika grästurf varianter. Precis som ute nu blev det ganska torrt.
RobertWahlström
Inlägg: 133
Blev medlem: 2017-05-03, 20:53
Ort: Alingsås

Re: Sjövik

Inlägg av RobertWahlström »

Har jobbat vidare på landskapet. Gjort egna träd och lagt på lite statiskt gräs på vissa ställen jobbat med fler lager vegetation. Finns alltid mer kvar att göra men jag är nöjd med resultatet så långt.


Bild

Bild

Skall göra sjövatten med men det blir senare i höst. Har inte bestämt metod för det ännu men funderar på nån epoxyresin lätt pigmenterad.
LarsRobert
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Sjövik

Inlägg av LarsRobert »

Bra jobbat! Riktigt snygg modul.
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Sjövik

Inlägg av SethSwede »

Snyggt!!!
Skriv svar

Återgå till "N-RE - moduler"