[Modul] - Finngösa Industri (Tidigare Paulines Äventyr)

Moduler byggda efter Fremo N-RE-standarden

Moderator: AndersB

Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: [Modul] - Finngösa Industri (Tidigare Paulines Äventyr)

Inlägg av daniel »

Det optimala hade varit om du hade kunnat förmedla bilden av två olika järnvägslinjer som lämnar Finngösa vänster ut. En ås med skog ovanpå samt kanske någon hög byggnad bakom åsen inne i slingan kan hjälpa till att skära av spåren för ögonen och lura tittaren till att tro att spåret viker av åt två olika håll.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: [Modul] - Finngösa Industri (Tidigare Paulines Äventyr)

Inlägg av AlexanderEhn »

daniel skrev: 2018-07-11, 21:10 Ta bort ena uppställningsspåret och lägg till en ås. Då får du ett grustag till järnvägen för grusballast samt att åsen delvis döljer vändslingan.

Med vänlig hälsning
Daniel
Åh, det var en bra idé! Tack. Då kan det gå sand/grus till Skånska modulen Sandsvängen! Eller banverkets ballasttåg.

Min tanke var annars att dölja spåret bakom containerstaplar (4 containrar högt är inte ovanligt i hamnen) eller ett skjul i korrugerad plåt.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: [Modul] - Finngösa Industri (Tidigare Paulines Äventyr)

Inlägg av AlexanderEhn »

daniel skrev: 2018-07-11, 21:15 Det optimala hade varit om du hade kunnat förmedla bilden av två olika järnvägslinjer som lämnar Finngösa vänster ut. En ås med skog ovanpå samt kanske någon hög byggnad bakom åsen inne i slingan kan hjälpa till att skära av spåren för ögonen och lura tittaren till att tro att spåret viker av åt två olika håll.
Aha intressant! Jag gillar det, tack! Det här tål ju att funderas rejält på känner jag.

Men jag har nog bestämt mig att det blir en vändslinga i alla fall. Det kommer kännas väldigt mycket mer komplett med den.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Skriv svar

Återgå till "N-RE - moduler"