N_RE på DT18

N-skale-moduler enligt Fremo:s N-RE-standard enligt europeisk förebild

Moderator: AndersB

AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: N_RE på DT18

Inlägg av AndersB »

AlexanderEhn skrev: 2018-01-29, 20:00 Förresten, jag antar att vagnar & lok behöver kort till trafikspelet.

Hittar jag instruktioner om hur jag gör dem här på forumet eller är det enklast att titta på Fremos N-Re-sida?
Hej
Enklaste sättet är att du loggar in på skånskaNs hemsida och kikar under Moduler->Lock&Vagnskort->Hantering av Lok och Vagnskort.
Där kan du skriva in ditt rulland och generera pdf'er med korten.
mvh/anders
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: N_RE på DT18

Inlägg av AlexanderEhn »

AndersB skrev: 2018-02-01, 10:55
AlexanderEhn skrev: 2018-01-29, 20:00 Förresten, jag antar att vagnar & lok behöver kort till trafikspelet.

Hittar jag instruktioner om hur jag gör dem här på forumet eller är det enklast att titta på Fremos N-Re-sida?
Hej
Enklaste sättet är att du loggar in på skånskaNs hemsida och kikar under Moduler->Lock&Vagnskort->Hantering av Lok och Vagnskort.
Där kan du skriva in ditt rulland och generera pdf'er med korten.
mvh/anders
Aha! Vad smidigt det verkar. Tack!
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Vagnskort N-RE DT18

Inlägg av AlexanderEhn »

Hej Anders!

Nu har jag testat att göra vagnskort. Men jag blir lite fundersam på om jag har fyllt i rätt.

- Ska Class vara RIV? På vagnskortet står "Class" som "UIC-typ", och det är väl "S" i det här fallet?
- Verktyget och databasen för vagnarna är ju väldigt smidigt! Men jag får inte ut namn och signatur på de korten till vänster.

Är det något mer jag har missat?

// Alex

EDIT: Det verkar som att de vagnarna jag lade till inte sparades (för det ska de väl?) så det får blir som det blir. Tror inte jag hinner lägga till alla vagnarna igen. :)
Bilagor
Nskalevagnskort.jpg
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: N_RE på DT18

Inlägg av AndersB »

Hej

Jag har dålig kolla på olika "grader" av typ så mina kort är lite lagom korrekta :-)

Där du skrivit RIV - det ärr huvudklassen, i detta fall S.

Kikar man på tyska kort så är sedan det som står under lilla UIC-typ, där du skrivit S, en något längre angivelse - vet inte vad det blir för din vagn, Sxxx.
Under Littera så är det fullständiga följt av numret.

RIV är en beteckning för att vagnen får gå i internationell trafik.
För N-RE betyder det nog närmast att den är försedd med ledande hjulaxel så diverse tyska stationer klarar av att detektera den :cry:

Ska kolla om något finns att hitta av dina inmatningar.

På DT duger kortet gott.

mvh/anders
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Vagnskort N-RE DT18

Inlägg av AndersB »

AlexanderEhn skrev: 2018-04-09, 14:48 EDIT: Det verkar som att de vagnarna jag lade till inte sparades (för det ska de väl?) så det får blir som det blir. Tror inte jag hinner lägga till alla vagnarna igen. :)
Du hade två användare. Har samlat dina saker under den ena. Prova att logga in via skånskaN.
mvh/anders
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Vagnskort N-RE DT18

Inlägg av AlexanderEhn »

AndersB skrev: 2018-04-09, 20:18
AlexanderEhn skrev: 2018-04-09, 14:48 EDIT: Det verkar som att de vagnarna jag lade till inte sparades (för det ska de väl?) så det får blir som det blir. Tror inte jag hinner lägga till alla vagnarna igen. :)
Du hade två användare. Har samlat dina saker under den ena. Prova att logga in via skånskaN.
mvh/anders
Toppen Anders! Tack.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Skriv svar

Återgå till "N-RE"