The Bends

Moduler byggda efter Fremo americaN-standarden
Användarvisningsbild
RobertKlarén
Inlägg: 1516
Blev medlem: 2012-05-09, 02:04
Ort: Habo
Kontakt:

Re: The Bends

Inlägg av RobertKlarén »

Du får nog lägga till en rakmodul för berget som motiverar flodkröken :cry:
Lite arbete ofta ger större resultat än stort arbete sällan
Done is better than perfect

Medlem i FREMO http://www.fremo-net.eu/3.html
Medlem i ModulSyd http://ModulSyd.se
Bygger americaN (Väldigt mycket faktiskt, både modul och hemmabana)
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 959
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: The Bends

Inlägg av kasoe »

RobertKlarén skrev: 2023-09-05, 20:28 Du får nog lägga till en rakmodul för berget som motiverar flodkröken :cry:
Jag tror jag kan få ihop det på ett trovärdigt sätt, kanske...
Eller så låter jag bron följa med till en möjlig utökning där jag låter spåret korsa floden till stranden på andra sidan...
Har en löst formad ide för det också...

Hur läckert det än må vara finns en poäng i att följa sin ursprungliga tanke. Snabba beslut är oftast bara snabba, inte alltid så bra... ;)
Har en annan modul där bron passar så det löser sig.

Kan också känna att det är bra med "bara vanliga linjemoduler" där tåget får spela huvudrollen. Landskapet blir mest en kuliss... Lite den effekten jag är ute efter...

Tankar på tunllar och broar finns, men det kan bli så att det får bli en möjlg framtida expansion istället för några 180 gradersvändningar på det ajg redan bestämt...

Jag lurar vidare...

/Anders
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 959
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: The Bends

Inlägg av kasoe »

OK, Nu är alla moduler till The Bends ihopskruvade! Det blev ingen bro... :)

Påbörjat att få dit benfästen. Alla mina klämmor är upptagna, några förstärkningar att limma dit återstår... Kan bli i morgon...
Vem vet, på söndag KANSKE det kommer en bild på The Bends på ben... Dock, det återstår ännu att lägga på höjningen för "berget", det tänkte jag lösa med lite tunn MDF som jag måste åka och köpa i Nässjö...

/Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 959
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: The Bends

Inlägg av kasoe »

Nu har jag hittat namnet på platsen som är inspirationen till "The Bends": Delaware Water Gap!

https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... er_Gap.jpg

Kanske man ska döpa om modulerna men jag tror jag kör vidare med "The Bends"...

/Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 959
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: The Bends

Inlägg av kasoe »

Enligt plan i tidigarte inlägg så står nu The Bends på egna ben, bilkdbevis vidlagt (Klicka på bilderna så bör de komma upp rätt, vet inte varför forumet väljer att vrida på dom...)

Nästa blir att få till så alla gavlar blir lika (med en "master") då min figursåg delvis lever sitt eget liv vid "precisionssågning"...
Sen ska floden slipas till så den blir slät och berget ska på plats. Men det kan ta lite tid, däremellan ska Falconer förhoppningsvis få lite landskap och FFC behöver lite översyn...

/Anders
20230910_171444.jpg
Bilagor
20230910_171512.jpg
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
ChristofferStröm
Inlägg: 64
Blev medlem: 2020-03-05, 22:53
Ort: Nässjö

Re: The Bends

Inlägg av ChristofferStröm »

Alltså, när man nu ser modulerna på egna ben förstår man verkligen hur häftigt det här kommer bli! :o 8-) :D
Medlem i FREMO
Medlem i ModulSyd
Lampist i Team Nättelund
Numera indoktrinerad inom AmericaN!
Lokförare på riktigt :mrgreen:
Kika gärna in på Instagram: modeltrain_weathering
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1157
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: The Bends

Inlägg av AlexanderEhn »

Detta ger mig stark inspiration till mitt linjemodulprojekt Grandalen!
DB781322-44BA-42EA-930B-09A8361FB38C.jpeg
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3549
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: The Bends

Inlägg av daniel »

kasoe skrev: 2023-09-10, 17:37 Enligt plan i tidigarte inlägg så står nu The Bends på egna ben, bilkdbevis vidlagt (Klicka på bilderna så bör de komma upp rätt, vet inte varför forumet väljer att vrida på dom...)
Moderna kameror och mobiltelefoner lägger in orientering i bildens EXIF-information. Orienteringen talar om hur du har hållit kamernan när du tog bilden, liggande eller stående. Och datorprogram som stödjer detta visar bilden så som du höll kameran när du tog bilden. Men tyvärr stödjer inte forumets programvara detta än så därför tar inte forumet hänsyn till bildens orientering.
Användarvisningsbild
MikaelB
Inlägg: 436
Blev medlem: 2012-06-26, 23:53
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: The Bends

Inlägg av MikaelB »

Det här ser sjukt häftigt ut Anders, ska bli intressant att följa.

- MiB
Skriv svar

Återgå till "americaN - moduler"